Sjuk!


Ååååhhh fyyyy vad jag hatar att vara sjuk! Har knappt varit sjuk sedan jag kom hit, men JUST när jag ska sätta igång med träning och studier på allvar blir jag sjuk! Usch. Har köpt ett läkemedel som heter coldrex, ska tydligen vara det mest effektiva mot feber och förkylning. Håller tummarna att det är över om några dagar.
Jag såg filmen Milk igår med Mikaela. Den var jättebra. Handlar om aktivisten Harvey Milk, en öppet homosexuell man som i slutet av sjuttiotalet blev vald som ledarmot av San Fransiscos stadsfullmäktige. Han var därmed den första homosexuella mannen som någonsin blivit vald i USA.
Jag ger den 8 av 10, om man är politiskt engagerad blir nog filmen ännu bättre. Filmen är otroligt fint gjord, huvudpersonen målas fram på ett genialiskt sätt och scenerna i det tidiga åttiotalets San fransisco känns väldigt äkta. Att Harvey Milk dessutom spelas utav Sean Penn gör såklart väldigt mycket. Han är en genialisk skådespelare, jag skulle säga att han är en av de bästa skådespelarna genom tiderna. Hans mångsidighet i skådespelaryrket är imponerande.
Nej nu blir det till att krypa ner i sängen med en stor kopp te och en bok. Ha det så bra allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman...stackars dig. Drick massor av te. Krya på dig. Kram Mamma

Mickis sa...

"ledarmot av San Fransiscos stadsfullmäktige"

Snillen spekulerar! And we do it good.

Skicka en kommentar