En tenta kvar

Bara en tenta kvar nu! Allt har gått jättebra hittills. Igår gjorde jag urologitentan och det var den lättaste denna modulen. Vi fick prata om röntgenplåtar och katetrar och den skriftliga delen var väldigt basic. 

Det känns som om denna tentaperioden har hållt på i en evighet nu. Det är svårt att hålla fokuset uppe dessa sista dagarna. Imorgon gör jag den sista tentan äntligen. Jag har lagt ner mycket jobb på nefrologin så jag hoppas det ska ge utbetalning imorgon.

Till alla er som läser medicin på engelska vill jag rekommendera Toronto notes! Jag gillar hur informationen är tydlig och hur nyckel koncept lyfts fram utan massa onödiga detaljer. Jag känner att jag får en bra överblick när jag läser. Materialet vi får ifrån läraren är ofta väldigt detaljerat och det tar ett tag att ta till sig allt. Toronto notes hjälper till att förstå hur man ska sortera in alla detaljer i fack så att man hittar dem bättre när det behövs :D




Nu springer jag sista sträckan för denna gången! Det ska bli så skönt att kunna sova ut. Att äntligen få ha lov! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det går bra imorgon gumman. Sedan blir det en välförtjänt ledighet för dig. Ut och njut i sommarCluj. Puss

Anonym sa...

Jätte bra jobbat av dig !! Du ska ge dig själv en extra eloge !! ❤❤

Skicka en kommentar