Sista modulen år fyra!

Då drar sista modulen igång! Alla tentor gick jättebra från modul tre, minst 9 i betyg så det känns bra. Jag är glad att njurarna är bakom mig nu i alla fall för ett tag. Nu är det nya ämnen att ta tag i. Jag önskar bara att lovet var lite längre. Jag fick inte vila i mycket mer än en helg och det känns idag. jag var så trött att jag knappt orkade hänga med. Och schemat är tungt denna gången. Tyngre än förra modulens. Jag tröstar mig med att ämnena är intressantare. Jag ser speciellt mycket fram emot endokrinologi. 

Oftalmologi (läran om ögat) som vi hade i dag var inte alls min grej. Det blir nog det jag kommer gilla minst denna terminen.
Detta är vad jag läser under denna terminen:

Arbetsmedicin
Hantering av diabetes
Hematologi (blod)
Rheumatologi(valbar kurs)
Endokrinologi

Kan fortfarande inte ta in hur mycket anatomi och histologi vi gick igenom angående ögat. Det var så mycket att jag fick ont i handen efter ett tag när jag försökte anteckna "det viktigaste".








Nu vet jag i alla fall att jag aldrig kommer bli ögonläkare :)



0 kommentarer:

Skicka en kommentar