Sluttenta i medical research methodology (praktisk)


Det gick jättebra!! 
Jag spricker nästan av stolthet! 9,5 blev betyget och det har jag förtjänat! Jag slet hårdare än jag gjort på länge och det gav verkligen utbetalning! 

Efter att ha gjort tentan fick vi vänta utanför medan läraren tog in oss en och en och ställde följdfrågor utöver det vi redan skrivit. Jag som var sist på listan fick vänta i över en timma. Det är en jobbig känsla att stå där och stressrepetera för livet i ett kvavt trångt rum fullt av massa andra stressade elever. men läraren var väldigt noggrann och rättvis när han gav oss betyg. Jag fick ca tio följdfrågor utöver de sex jag redan svarat på. Jag hade alla rätt på det skriftliga och när han började ställa frågor var jag jättesäker tills sista frågan kom. Jag räknade fel på ett värde, men upptäckte det själv och rättade direkt. Ändå drog han bort 0,5 från mitt betyg. Men det var mer än jag någonsin trodde att jag skulle åstadkomma i detta ämnet. Och jag har verkligen lärt mig otroligt mycket. Det är som jag sagt så många gånger tidigare. Bara man förstår kan vad som helst bli roligt.  

Jag solar mig i glädjen idag och tänkte unna mig att gå på bio som belöning. Samt komma iväg och gymma. Det har inte blivit något annat än mcs hela veckan så det ska bli skönt att få fokusera på något annat. Har redan begravt alla böcker och anteckningar i mcs lååångt ner i i en låda. Det är en fantastisk känsla att få komma hem efter ett prov och bara stänga igen böckerna och äntligen få lägga bort dem. Lite som en ritual. 

Självförtroendet är på topp och jag ska ge mig ut och fånga dagen! Tack alla ni som höll tummarna för mig idag!


5 kommentarer:

KajJ sa...

Grattis, grattis! Vad var det jag sa. Med den glöden du har så kan det ju inte gå annat än bra. Vi skickar en peng till bion.

Hälsar Siv och Kaj.

Timbo sa...

Gött det gick bra!

blåklint sa...

Wohoooo...säger jag här från göteborg, det kan nästan inte gå fel när du studerar så hårt ! så otroligt gött för dig stort grattis ! en bio, sömn, vila, å sol och en go glass är du värd ! hipp hipp hurra ! kram :)

Pia sa...

Grattis gumman! Det blev verkligen lön för mödan. //Mamma

Alexandra sa...

Vad kul att ni håller så på mig! Jag kämpar på här och kämparglöden är bättre än någonsin nu. Tre tentor kvar sedan kommer jag hem till familjen!

Skicka en kommentar