Mitt i tentaperioden


'

 



Ja så här ser det ut i Cluj nu. I flera dagar har det spöregnat och åskat och igår var jag med om det värsta ovädret jag någonsin sett. Det blixtrade i flera timmar och jag har aldrig sett ett sådant tjockt regn. Helt galet väder. Men jag ska inte klaga. Jag lämnar inte lägenheten nu ändå och det finns inget bättre än dåligt väder ute när man måste plugga. Det är en speciell känsla med ljudet av regn mot rutan när man läser.


Nu på onsdag är det dags för den teoretiska tentan i genetik. Jag känner mig förberedd eftersom jag studerade så mycket till den praktiska. Nu läser jag bara igenom allt material gång på gång från morgon till kväll. Jag hoppas ju på tian nu dels för att höja mitt snitt men också för att få möjlighet till praktik hos läraren som jag skrivit om innan. Jag vill så gärna få den möjligheten.


Nästa tenta blir den tjugonde och då är det teoretisk MCS och tre dagar senare gör jag epidemiologi. Eftersom det gick så bra på det praktiska provet i MCS ska jag försöka sikta på minst en nia på teoretiska så jag kan få en tia i slutbetyg. Det var ganska oväntat att jag ens skulle fundera på ett högt betyg. Men som det ser ut nu har jag möjlighet att höja mitt snitt ordentligt. Men man ska inte ta ut något i förväg. 


Det kommer kännas ganska motigt nu fram tills den 26:e eftersom jag läser ämnen som ligger så långt utanför mitt intresse men jag får skylla mig själv att jag inte fått dem ur vägen tidigare. Allt kan inte vara så himla roligt hela tiden (:




Tillbaka till böckerna. Nu läser jag en del om immunförsvaret och cancer utöver alla tusentals genetiska sjukdomar. Väldigt intressant tycker jag och jag riktigt myser i böckerna just nu. Annat blir det efter onsdag. Ryser*


Tack för att ni kikade in! 



2 kommentarer:

76an sa...

Kul att du är så duktig på att uppdatera din blogg. Det går ju i perioder och det förstår jag men för oss som läser den är det riktigt intressant när du skriver.. Läser en Anatomi o Fysiologi kurs nu på högskolan och blir så inspirerad av ditt äventyr. Keep up the good work och tro på dig själv!!

Alexandra sa...

Åh vad avundsjuk jag blir! Jag älskade anatomi och fysiologi. De går ju hand i hand så det måste vara jättekul att kunna läsa båda samtidigt. Man glömmer ju så fort så jag tänkte repetera lite anatomi över sommaren. Jag håller igång med uppdateringarna lite mer nu eftersom jag sitter hemma och pluggar hela dagarna :) Kul att du tycker det är intressant. Lycka till med studierna!

Skicka en kommentar