Genetiken avklarad


Gud vad jag kommer sakna genetiken! Idag gjorde jag sluttentan (den teoretiska). Den var ganska svår måste jag erkänna. Fick sitta över en timma och fundera. Det var ca 35 frågor allt som allt och jag kände mig smått osäker på två av dem. En av dem gällde nedärvning av mitokondrie-DNA och effekten på barnbarn till de som hade sjukdomen i fråga, och på den andra frågan skulle jag sortera fem genetiska sjukdomar i ordning efter ärftlighetsgrad. Jag trodde jag skulle vara stensäker på allt men 33 av 35 känns ändå bra. Då har jag fortfarande chans att få 10. Nästa vecka får vi reda på slutbetyget. Att avsluta genetiken är lika sorgligt som det var att avsluta anatomin. Det känns lite tomt att släppa något så tvärt som man jobbat så mycket med. Jag undrar vad som blir nästa favoritämne. Jag gissar på semiologi.

Ni får ursäkta att jag skriver lite dåligt. Fick bara två timmars sömn så nu håller jag på att falla ihop. Imorgon ska jag ta tag i epidemiologistudierna.





0 kommentarer:

Skicka en kommentar