Tentaperiod





Cluj är lika vackert som alltid runt jul och nyår


Det har inte blivit några uppdateringar på ett tag. Jag har varit hemma i Göteborg och haft fullt upp med att träffa alla. Det har varit stressigt men roligt. Nästa gång stannar jag längre.

Mycket studerande blev det dock inte. Det är som vanligt, man planerar att man ska studera massor när man kommer hem över jul men man gör det inte. Och nu är det bara några veckor kvar till sluttentorna och jag börjar känna mig nervös. Imorgon är det dags att ta tag i mig själv på allvar. Hästplugg från tidig morgon tills sent på natten. Hela denna dagen har jag ägnat åt att förbereda för morgondagen. Jag har städat, lagat mat för veckan, organiserat och sorterat samt planerat tills nu. Allt för att ha en klar startbana inför imorgon. Jag måste sätta igång senast klockan 09.00 med studierna för att det ska ge något. Sedan kör jag på tills 14 då jag äter och tar en power-nap, sedan är det bara att köra på så långt batterierna räcker. Så körde jag i somras och det fungerade jättebra. Vissa dagar blir det mindre gjort men jag gillar att sikta högt så att jag i alla fall får något gjort.

Jag ska uppdatera allt eftersom jag betar av olika ämnen, vad jag läser, hur jag studerar samt hur tentorna går. Men det kommer bli glesare än vanligt mellan inläggen denna månaden. I februari påbörjar jag äntligen min andra termin år två. Tiden tickar på med en väldig fart.


2 kommentarer:

Unknown sa...

din envishet är verkligen imponerade, jag tror att du kommer långt med den inställning du har. lycka till

Anonym sa...

Lycka till! :D

Skicka en kommentar