Intressant blogg


Jag får ofta frågor om hur det är när man kommer tillbaka till Sverige och ska börja jobba efter att ha studerat medicin utomlands. Jag hittade en bra blogg som tar upp just detta:


Jag tycker det var väldigt intressant läsning och bloggen besvarar många av de frågor jag själv hade kring tex AT och vilka svårigheter man möter när man kommer tillbaka till Sverige efter alla år här nere.


I mitt liv är det bara informatik som gäller just nu. Jag studerar och försöker komma igång med simningen igen. Det har blivit för ont om tid nu under tentaperioden så jag har helt tappat rutinen med träningen. Det har gjort att jag varit väldigt trött och hängig så det känns som att jag vinner mer på att ta mig tid att träna även under tentaperioden.
Det ska bli så underbart när alla tentor är avklarade och jag är fri igen.



Jag hoppas på goda tentaresultat i horisonten



Gud vad jag saknar ljuset nu. Cluj är ganska soligt om man jämför med Sverige men nu har det varit mjölkvit himmel och snöslask i några veckor. Jag är inte mycket för sommaren, våren är min årstid. Men just nu känns till och med en varm sommar bättre än detta. Bara jag får se solen, och ta mig till skolan utan att sätta på mig så mycket plagg att jag ser ut som michelinmannen och sedan halka tusen gånger på väg ner till skolan...




Den tionde februari är jag klar för denna tentaperioden och då ska jag ta tag i mitt liv. Städa upp bloggen lite och ta tag i min träning på allvar. Tills dess har jag inte mycket till liv :)

Saknar er där hemma!
Kram!







2 kommentarer:

Unknown sa...

hej! jag har en lite annorlunda fråga..när man pluggar tycker jag att det kan vara svårt ibland vad gäller balansen mellan att festa/hänga med kompisar och att plugga. hur är du i den frågan, är du den som festar mycket och är med på "allt" eller är du den som oftast går hem och pluggar, tränar etc? hoppas du fattar min fråga. älskar din blogg btw

Alexandra sa...

Hej hej.

Jag håller balansen genom att festa efter tentaperioden. Då brukar jag fira mina avklarade tentor. Jag är inte jättemycket för fest och kompishäng så jag har aldrig sett det som ett problem. Jag vet att många har problem att hitta balansen när de kommer ner hit men de lär sig fort att det inte fungerar om man inte studerar största delen av tiden.

Kul att du gillar bloggen! Har så dåligt samvete att jag inte har hunnit med den så mycket nu på senare tid.

Mvh, Alexandra

Skicka en kommentar