Snilleblixt


Idag har jag gjort en revolutionerande upptäckt! En upptäckt som kommer ge utbetalning många tentaperioder framöver. Det tar bara några sekunder och det är helt gratis. Jag kallar det "stoltricket"

I flera dagar har jag suttit i samma position framför datorn från klockan 08.00 tills klockan 01.00 ca. Det betyder lite drygt fyrtio timmar i samma position dessa fyra dagarna som gått. Jag har blivit så stel i nacke och rygg att jag undviker att stå upp. Någon simning har det inte blivit tal om heller och idag skrek ryggen i protest efter bara fem timmar av studerande. Förr har jag bara kört på, struntat i att jag känner mig stel och försökt härda ut, men det resulterar i att jag inte lär mig lika effektivt. Så jag blev överlycklig idag när jag äntligen löste problemet. Här har ni det, från mig till alla stela studenter där ute:

Stoltricket!

Bara att vända på stolen! Jag har en stol med väldigt hög stolsrygg, den är konvex mot ryggen vilket gör det extra skönt att luta sig mot den med magen. Jag kan också vila hakan på den samtidigt. Datorn ställde jag på en låda så att jag bara kan titta rakt fram utan att använda nacken och vips, nackspärr och ryggont är som bortblåsta! Då kan jag köra på ytterligare fem timmar utan problem.
Det hör dock till saken att jag har en vadderad tygstol och inte en trästol som på bilden.

Det känns bra inför tentan. Jag har pluggat mycket och ingående så det finns en god chans att jag får högsta betyg. Känns tråkigt bara att vi fått så dåligt material till denna tentan. Det är slarvigt och dåligt upplagt. Vi brukar få bra handouts utav läraren men inte denna gången. Jag har renskrivit allt och det känns som att jag har strukturerat upp ett spindelnät. Men nu är allt på plats och jag kan ägna hela morgondagen åt repetition.

Något jag tycker är riktigt intressant att läsa om är Mendels lagar. Hur anlag förs vidare från föräldrar till avkomma, dominanta och recessiva anlag etc. Det är så intressant att tiden flyger förbi när jag studerar.






Jag såg att någon ville att jag skulle skriva om recept, det ska jag inte glömma denna gången men det får bli efter tisdag :)

Och mormor, jag återkommer om boken, jag tror jag klarar mig i genetiken men nästa år kommer jag behöva två böcker som jag ska kolla upp. Vill gärna börja läsa dem tidigt så att jag ligger lite före.

Nu kastar jag mig i säng. Imorgon kommer jag vandra runt i lägenheten med kaffet och blocket i högsta hugg och repetera allt från morgon till kväll. Jag hoppas det sitter tills på tisdag!

Idag har jag haft mycket musik av den här typen i högtalarna, passar utmärkt när man studerar:




0 kommentarer:

Skicka en kommentar