Mikrobiologitentan

Äntligen börjar det ljusna! De nästan två veckorna av konstant pluggande har äntligen gett resultat! Och nu är det bekräftat, INGET slår känslan utav att ha gjort bra ifrån sig på en tenta. Det känns som att jag åldras tio år varje tentaperiod, både fysiskt och psykiskt, men belöningen när man äntligen får ett bra resultat för allt slit är en lyckokänsla jag aldrig upplevt tidigare.

Det skriftliga provet kunde ha gått bättre. Jag var så orolig att jag skulle göra bort mig på det muntliga provet så jag la nästan allt krut på det. Lärde mig allt vi skulle kunna in i minsta detalj så jag inte skulle riskera att få en fråga jag inte kunde svara på. Jag skäms så mycket när jag inte kan svara på de muntliga frågorna, vill ju visa för läraren att jag har koll. Jag föredrar skriftliga prov any day. Jag kände mig i alla fall säker på 70% av frågorna när det gällde det skriftliga så det ska nog gå bra, men jag vill inte ta ut segern i förskott innan jag får resultatet.

På den praktiska delen fick jag i alla fall lön för mödan. Hela 9,5 i slutbetyg. Den ökända lärarinnan drog dock bort 0,5 för att jag inte ställde den obligatoriska frågan "vad är det för färgningsteknik" (morr). Men annars var det ingenting jag inte kunde. Skulle ha fokuserat mer på den praktiska delen bara. Men jag är stolt över mig själv.






Ingen mer mikrobiologi på ett tag nu! Jag njuter i fulla drag av en helt ledig dag. Känslan av att ha råd att lata sig är fantastisk. Och lyxen att få sova ut!

Hehe fint kort på mig en av många tillfällen denna månaden då jag somnat mitt i läsningen.

Gud det är äntligen över. Nu ska jag sova. Tack alla som hjälpte mig med material! Det hjälpte massor!

Kram och godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att det verkar ha gått vägen gumman. Var det inte en tenta till du skulle ha efter denna? Kram Mamma

Anonym sa...

FY vad jag saknar dig! Kom heeeem! Börjar kännas ordentligt att du är borta nu när du i normala fall brukar ha kommit hit redan...Som sagt...Kom heeeem!
Puss/ Veronica

Skicka en kommentar