Glad tjej!


Första leendet på länge! Har just fått reda på att jag klarade fysiologin! ÄNTLIGEN är den bakom mig!! Jag var sååå nervös! Kände mig inte 100% säker på en av frågorna men det jag skrev räckte tydligen. Eller så var de det att jag var så säker på allt annat. Kan inte ens beskriva hur skönt det är att inte ha den tunga tentan kvar tills september!

Har firat med två timmars paus från plugget med vänner och en god lunch. På tisdag gör jag mikrobiologitentan. Mikrobio är intressant att läsa om tycker jag. Bakterier och olika sätt att studera deras beteende på. Så jag känner mig hoppfull. Är det roligt att läsa lär jag mig fort. Men man ska aldrig ta ut segern i förskott har jag fått lära mig den hårda vägen. Så jag får be er hålla tummarna som vanligt nu på tisdag :)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu när du är glad kan man kanske passa på att fråga lite OT. Hur är det med antagningen till skolans läkarlinje numera. har man höjt kraven. Det står att det räcker med högskolebehörighet/gymnasiekompetens. Hur står det till egentligen? Läste att man måste läsa Kemi A och B någonstans också. Vad gäller?

John

Alexandra sa...

Hej John.

När det gäller antagningskraven så har inte jag 100% koll tyvärr. Det var tre år sedan jag sökte och mycket har förändrats. Jag har hört att man måste göra ett engelskatest för att komma in samt ha en fullständig gymnasiekompetens/högskolebehörighet som du skriver. Utöver det har jag bara hört lösa rykten och vågar inte uttala mig.

Du får gärna lägga till mig på msn om du har fler frågor: alexandra_merzolez@hotmail.com

Mvh,

Alexandra

Anonym sa...

Du får göra ett engelskatest när du är där nere, om du inte blivit godkänd på något standardiserat prov (cambridge, TOEFL osv). En klar fördel är att du läst naturvetenskapliga ämnen innan läkarstudier.

I länken nedan kan du läsa om antagningen.

http://www.umfcluj.ro/Document_Files/Noutati/00000289/2ljod_Admission%202011%20(%20EN).pdf

Anonym sa...

Vad är det för en dator? Jättefin =)

Anonym sa...

Vilket program läste du på gymnasiet?

Skicka en kommentar