Tre dagar kvar tills mikrotenta


Sitter och repeterar culture medias inför den praktiska delen av mikrobiologin. Längtar tills tisdag då jag kan pusta ut. Blir spyfärdig bara av att se böckerna från långt håll nu. Dagarna är likadana, jag går upp kl 08.00, ber en bön om att det ska regna, att plugga när det är kvavt är lika roligt som att självdö. Dricker en activia och slänger i mig några koppar kaffe,pluggar så länge jag orkar tills jag måste äta. Lunch runt 13.00 består oftast av mackor liksom middagen (förlåt mamma) jag hinner inte fixa i ordning något. Runt 18.00 börjar det ta emot på allvar och då är det dags för nästa kaffedos. Då brukar jag fortfarande vara iklädd morgonrock. 18.00 är den värsta delen av dagen, det är nämligen min dead line för att läsa igenom och lära mig det jag hunnit skriva ner från lärarens material. Att bara skriva kortfattade anteckningar i nära tio timmar är inte i närheten så tråkigt som att repetera dem i ca fem timmar. Gud vad jag klagar, jag är så trött på livet idag bara. Lägenheten ser ut som tjernobyl, ekonomin är i bästa fall katastrofal och jag är väldigt osäker på om materialet jag pluggar på kommer räcka tills på tisdag. Suck och stön be en bön.

And now for something completely different:

Nu är det bekräftat. Jag är officiellt gammal. Jag har nämligen en dröm. En dröm jag inte kan släppa och längtar efter varje vaken minut. Tanken vill inte lämna mig ifred och jag måste få dela med mig:




Jag vill ha en plugg-fåtölj! En riktigt bekväm mysig fåtölj! Titta vad vacker den är! Och läslampa bredvid på ett litet bord där jag kan ha min (enorma) kaffekopp! Vilken lycka.


En annan dröm är drömmen om en laptop:


Just nu sitter jag vid min tre år gamla (ärvda) laptop. Skärmen är trasig och intaget där man stoppar i laddaren har ramlat av och lagats tre gånger. Skärmen till höger är en extra skärm jag har kopplat in i datorn så jag har en del att konka på om jag vill plugga i tex biblioteket.



Ska sluta klaga nu. Det regnar i alla fall :)

1 kommentarer:

blaklint sa...

heja heja heja , förresten man måste få klaga ibland, ekonomin är urkass för de flesta av oss som pluggar, det skall gudarna veta, min puderdosa är ett exempel håller på att svepa ut det absolut sista i den, måste verkligen köpa en ny, men det kanske är en tröst att du inte är ensam om att ha det så , det har vi alla, jag hade velat åka på en underbar semester men har inte råd blir till att vara hemma, njuta av svenska sommaren och imorgon skall jag åtminstone kolla runt efter en ny digital kamera för det skall jag unna mig nu när en ordentlig normal lön kommer, har inte sett en sådan på ett år ! håll ut snart är det över kram

Skicka en kommentar