Diem perdidi

Plugg plugg och mera plugg. Tiden flyger förbi och det känns omöjligt att hinna med allt. Sitter från 08.00 tills 22.00 varje dag. Ändå känner jag mig långt ifrån i fas. Blir galen. Fattar inte vad jag gör för fel. Jag har tills den 28:e på mig tills jag ska tenta av mikrobiologi och histologi. Om jag ska hinna måste jag lära mig minst 50 sidor varje dag. Hittills klarar jag bara 30. Jag har helt enkelt inte energin och jag blir så besviken på mig själv. Det kommer bli en del att göra för min del i september....







2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns som om du har slösat bort dagen, men om du åtminstone läst en kapitel, så har dagen varit productive.
Det känns som om det tar aldrig slut. Du kan inte hinna med allt och att du kommer faila året etc etc. Några tankar inför mina 2xhistology exams (2x practicals 2xwriten) igår....fyfan vad man mådde dåligt :(
MEN väl där så gick det allt bra. Passade båda practicals, och det kändes ok på writen part....viktigaste läxan är att VARA där. Även om jag failar på writen part, så vet jag exact hur examen ser ut och vad/hur man ska studera inför sommaren.
Sorry for spelling, etc.
ge inte upp och plugga på!
/S.tothe.R

blaklint sa...

försök att tänka positivt peppa dig själv varje gång du sätter dig med böckerna, med menatala positiva ord, jag klarar detta det kommer att gå fint, jag är bäst och jag kan allt jag vill ( notera att jag skiter i den svenska jantelagen som bara e löjlig skit!) det finns ett ljus i tunneln stora motiverande hälsningar till dig från mig pepp !!!

Skicka en kommentar