Tack

Tack Disney för att ni fortfarande gör fantastiska tecknade filmer. Igår var jag på bio och såg den senaste Disneyfilmen "Tangled". Den handlar om den vackra prinsessan Rapunzel som blivit instängd i ett högt torn av en elak häxa. Under sin uppväxt i tornet har hennes hår växt och blivit flera meter långt.

Jag satt och gapade redan från början. Jag älskar tecknade filmer speciellt Disneyfilmer. Det var som att vara en liten flicka igen. Jag grät och skrattade som ett barn. Den var såklart inte lika bra som de gamla Disneyklassikerna men den har magin, och den kommer nära.







Filmen är en fröjd för både öga och hjärta.

Men verkligheten kallar. Imorse kl 09.00 (lördag) hade vi biokemi recoop. Recoop innebär att vi tar igen klasser vi missat. Jag hade missat en biokemilabb så det gick fort att ta igen. Imorgon ska vi ha anatomi recoop. Jag hoppas innerligt att det inte är lika tidigt. Jag prioriterar min sömn högt, speciellt på helgerna.

Jag känner mig inte lika vemodig inför fysiologin. Vi har femtio sidor av labbar att lära oss utantill. Tex hur man mäter blodets densitet, eller hur man urskiljer erytrocyter eller leukocyter under ett mikroskop. Men jag ska inte säga för mycket. Ännu har jag inte läst igenom allt.



Läste på aftonbladet häromdagen att de horoskop vi tror vi har är felaktiga. Själv är jag väldigt insatt i stjärntecken och trodde mig kunna en hel del om dem. Dels är det spännande att man antagligen har ett helt annat tecken än man trodde men det bevisar isåfall att jag har haft fel i allt jag trott innan.

Många gånger när jag har tyckt att folk inte passar med sitt stjärntecken har de ofta haft sin måne i ett annat mer passande tecken så det har känts som en logisk förklaring.



Enligt artikeln ska jag vara tvilling istället för kräfta. Kräfta är känslighetens tecken. Tvillingen har flera sidor till sig vilket jag känner passar bättre.

Jag vet att många tycker att stjärntecken är nonsens, jag kanske har lite för mycket fantasi. Jag tror inte att horoskopet vi ser i tidningen varje dag stämmer men jag tror att människor som är födda olika månader kan ha vissa starka personlighetsdrag gemensamt.


Back to studies! Hoppas ni har en trevlig helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hur är det att studera utomlands saknar du inte lilla Sverige? Vilken sorts läkare ska du bli?

Alexandra sa...

Hej hej. Jag trivs jättebra med att studera utomlands. Jag vet att det finns många som inte alls gillar det, det är olika för alla. Jag är inte så förtjust i Sverige så jag saknar det inte. Men min familj saknar jag så att det gör ont. Det svåraste med att plugga här är att inte få se dem under långa perioder.

Jag har inte bestämt mig för vilken typ av inriktning jag ska välja ännu. Det finns mycket jag inte har sett och gjort. Jag antar att jag kommer bilda en uppfattning någonstans i fjärde året :)

Mvh - Alexandra

Anonym sa...

Vad tycker du att man ska göra om man inte vet vad man vill bli? Tycker du att man ska satsa på läkaryrket om man inte är bra på matte? Och då menar jag verkligen INTE bra på matte? :)

Alexandra sa...

Jag tycker att man ska känna efter tills man vet. Har man ett mål man är redo att kämpa för så kan man klara det mesta.

Anonym sa...

Hej vad hade du blivit om du inte hade läst till läkare? Kram :)

Alexandra sa...

Det är en bra fråga. Datorspelsutvecklare eller liknande kanske. Funderade länge på polis eller lärare också =)

Skicka en kommentar