Rapport från tentaträsket

Jag ska inte mala på om hur frustrerad och arg jag är över den senaste tentan. Här är istället en passande bild:

Japp. Så arg är jag. Jag pluggade mycket, jag satt och hoppades på en tia eftersom jag kände mig så stensäker inför tentan. Av ca femtio labbar hoppade jag över en enda. EN liten labb på sista sidan. Jag upptäckte den sent och tänkte "vad är oddsen att jag får just den labben? en på femtio.. Det kommer ju aldrig hända!" Självklart fick jag just den labben... "Prothrombin time" handlar om koagulation, inte ens en halv sida. Men det hjälper ju inte när jag inte läste den. Jag är en idiot. Jag vill banka mitt huvud i väggen! Den är så lätt, varför läste jag inte bara igenom den!?

Jag klarade mig men det var verkligen knappt. Jag rabblade upp allt jag kunde om koagulation. Jag hade extrem tur. Men jag gjorde ett dåligt intryck på läraren som antagligen tror att jag är en idiot. Fick lägsta godkända betyg. Funderar på att be om att få göra om tentan.

Nu är det dags för anatomitentan. Igår var jag på anatomin och studerade hjärnan så mycket jag kunde. Det är tur att vi har tillgång till olika hjärnor på lektionerna så vi kan se det vi läser om.

En bild från förra lektionen. Det känns helt ok inför anatomitentan men man ska inte säga för mycket. Här kommer lite bilder på det vi läser om:





Jag har alltid gillat anatomi och hittills har jag fått höga betyg. Jag hoppas att jag ska följa samma trend även denna gång. Hoppas ni har haft en bra vecka och grattis till alla som har klarat alla tentor hittills!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det är irriterande men när det kommer till saken spelar betyget ingen roll! Läkare som läkare :)

Anonym sa...

Förstår du att lärarna vill sätta dit er! dem vill att ni åker hem så fort som möjligt, vilket du kommer göra förr eller senare.

Alexandra sa...

Vilket skitsnack. Pluggar man bra så klarar man sig.

Anonym sa...

huvudsaken är att du blev godkänd, dock kan det ju vara kul med ett bra betyg, men det är ändå en bisak tycker jag =) lycka till med tentorna!

Anonym sa...

Jag tror också du kommer kugga snart. Du verkar inte kunna grejen med det hela

Anonym sa...

förlåt, men jag blir så upprörd när jag läser kommentarer som t.ex den som föregående person skrivit..kan ni som har något emot den här bloggen, bara sluta läsa den eller hålla era konstiga åsikter för er själva? vad har ni för grunder för att alexandra kommer kugga? känner ni henne personligen? och varför har ni en så fördömande attityd, det är så omoget bara. snälla förstör inte stämningen.

Skicka en kommentar