Tiden flyger

Hittade en rolig lista som på gott och ont fick mig att inse att jag nog faktiskt är vuxen. Hur ogärna jag än vill vara det. Började läsa för skojs skull men när listan plötsligt var slut insåg jag att jag hade suttit och nickat jakande för varje punkt.

Man vet att man är vuxen när:

man har börjat använda plastskyddet i mikron

man diskuterar att priset på maten i en butik har gått upp


man har förstått värdet i att diska efter varje måltid


man har plötsligt börjat älska kakor och annat gott till kaffet

man har börjat titta på dukar och ljus när man shoppar

man uppskattar lugnet på julafton - inte presenterna

man betalar sina räkningar varje månad

man börjar klaga på att folk ringer sent



Usch vad tiden gick fort. Känns som om det var igår jag var femton år och trodde att livet gick ut på hur många vänner man hade eller vad folk tyckte och tänkte om en. Jag minns fortfarande hur jag sminkade mig i smyg och hur jag som liten flicka klädde ut mig i mammas kläder och gick runt i hennes klackskor när hon inte var hemma....

Jag som aldrig skulle bli en "tråkig vuxen".
Men här är jag nu, vuxen med ett eget liv att hantera, egna val att göra och en egen väg att gå på. Det känns inte som att jag kommer garderad in i denna nya era, men som min fantastiska farmor en gång sa: "någonstans vid tjugofem så stannar man i tiden. Det är bara kroppen som fortsätter åldras. Se till att göra det bästa av det och ha så roligt du bara kan"

Hon är klok min farmor. Jag tänker ofta på den meningen och försöker göra det bästa av mina dagar här på jorden. Försöker fortfarande hitta svaret på vad lycka är för mig och hur jag uppnår den, men det gör vi väl alla? Det är en bra morot.


Sov så gott alla läsare. Imorgon gäller det att fånga dagen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

hej jag har suttit och läst din blogg, och undrar hur du trivs i cluj nu jämfört med då du började, är det bättre/sämre/lika?

Alexandra sa...

Hej hej! Jag trivs bättre i Cluj för varje dag som går. Jag har varit lite bister när det gäller byråkratin som du säkert läst om, men Cluj som stad är fantastisk tycker jag. Det är vackert (inne i centrum)Det finns mycket att göra och mycket olika människor från olika platser i världen. Jag vet dock att många inte delar min åsikt om att Cluj är så fantastiskt. Rumänien är ju en öststat och det innebär mycket sämre standard jämfört med Sverige. Tycker man inte att det är ett problem brukar man trivas bra här nere =)

Mvh - Alexandra

Anonym sa...

vad gör du när folk kopierar dina bilder och använder dem på t.ex. porrsidor, facebook etc. ? Får inte du panik? Kram =)

Alexandra sa...

Det är ingenting jag har funderat över eller kommer fundera över. Det kommer alltid finnas idioter så det är lika bra att ignorera sådant. Jag ser till att aldrig lägga upp några lättklädda bilder på mig på nätet så vet jag att jag har mitt på det torra =)

Kram

anne sa...

Du är så vacker! Rolig lista där på "vuxenvarningen" :p den lånar jag, :p

Anonym sa...

jag avundar dig, du är klok, har utseende och är framförallt SMART !!! Det är mycket bra keep going håller tummarna för dig !!!

Alexandra sa...

Tack så mycket för alla fina ord! Det värmer ska ni veta! Kramar

Anonym sa...

Hej jag undrar om du har brun utan sol på bilden eller om du är sådär brun naturligt? :D tycker det är as snyyyggt!!!

Alexandra sa...

Hej hej. Nej jag använder inte brun utan sol just nu. Inte mitt i vintern :D Tack så mycket!

Skicka en kommentar