Insomnia

Nu är det sista veckan innan det efterlängtade jullovet och tiden tycks snigla sig fram. Jag vet att jag klagar en del ibland men ni får stå ut med ytterligare några djupa suckar ifrån mig även i detta inlägget. Jag känner mig som Christian bale i filmen "the machinist" (har ni inte sett den så se den! Det är en av mina favoritfilmer). Den handlar om en man som på grund utav ett trauma inte kan sova under en längre tid. Tror det rör sig om ett år. Inför rollen gick Bale ner i vikt, från 84 kg till 54 kg. Det gjorde han genom att bara äta ett äpple/en burk tonfisk om dagen. Starkt. Skulle nog säga att han är min favoritskådespelare.
I vilket fall har jag inte fått sova på nästan fem dygn. Max tre timmar per natt. Jag känner mig som en zombie. Anledningen är min fruktansvärda hosta. Jag måste ta mig till läkaren men har inte haft tid. Håller på att få frispel av ren irritation.


Jag vill bara sova. Somna in och sova riktigt tungt i åtta timmar för att sedan vakna fullständigt utvilad. Vilken lyx...


Under jullovet kommer min mamma ner hit för att hjälpa mig med hundarna samt fira julafton med mig. Det ska bli jätteroligt. Min mamma lagar gudomlig mat. Något man inte ser röken av annars här i Rumänien. Jag har aldrig saknat min mamma och hennes matlagning så mycket som när jag flyttade ner hit och var ifrån henne så mycket. På nyår kommer Veronica och hälsar på, då ska vi ha så roligt vi bara kan och glömma livets svåra för ett tag.


Idag kom den tredje vovven jag ska passa. Den fem månader gamla Labradoren Romeo. Han är så snäll och söt. De två andra grabbarna var lite hårde mot honom i början men nu mot kvällen har det lugnat sig och Romeo är en i gänget redan.

Här är vi alla fyra. Gud vad jag älskar hundar! Jag vill alltid ha massor av hundar. Det mysigaste men också jobbigaste jag har varit med om. (som ni ser på bilden är jag helt slut. Blek och glåmig samt tröttare än tröttast)

Små sötnosar!!


Känner mig orolig över tentorna nu efter jul. Det är mycket och svårare än någon tentaperiod innan. Jag har minst koll på mikrobiologi och histologi. Jag känner mig säkrast på anatomi och fysiologin känns lite halvt om halvt. Jag hoppas att jag får mycket läslust och sömn nu på lovet så att jag orkar plugga. Jag gissar att det bör bli minst fem timmar plugg varje dag. Borde vara åtta för att ligga i fas men det orkar jag sällan. Önska mig lycka till! Puss!

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad har du för syn på kärlek? alltså tror du på äkta kärlek eller är du mer för kortvariga lösa förbindelser? jag är jättekär i en kille men det kommer aldrig bli något mellan oss, hur tycker du jag ska göra för att komma över honom? har du några bra tips?

Alexandra sa...

Jag tror på äkta kärlek =) Men jag tror också att det är något man lär sig förstå som vuxen. Jag var också olyckligt kär som ung och jag minns att det var allt jag tänkte på. Jag trodde jag skulle dö utan honom men idag betyder det ingenting. Jag tycker det är bättre att vänta på kärleken eftersom den kommer förr eller senare till alla. Speciellt om man inte söker efter den. Lycka till!

Anonym sa...

tack! hur gjorde du för att komma över honom? vad ska jag göra egentligen, jag har försökt på alla sätt att inte tänka på honom! =(jag var lika kär i en kille förut, men idag har jag kommit över honom helt. men den här killen, gör mig galen. jag kan inte sluta kolla in honom på facebook, och kolla vilka tjejer han är med osv. det känns så hopplöst, jag kommer aldrig träffa någon som han..=(

Alexandra sa...

Det bästa sättet att komma över någon på är att inte träffa/se dem under en lång tid. Det känns hopplöst nu men det gör det alltid när man är mitt i det. Jag gick i samma klass som killen jag var kär i. När vi gick ut nian såg jag honom inte mer och känslorna var helt borta efter några månader. Det hinner gå många tåg (som en gammal dam sa till mig, och det hade hon rätt i) Du kommer träffa tusen till som honom.

Anonym sa...

Hej, vad tycker du om att ha facebook när man är 16-17 år? Tycker du att det är nödvändigt? Jag har facebook men det känns som att jag inte behöver den, o när jag raderar den så dampar mina kompisar så akriverar jag den igen. :S hade du facebook när du gick i gymnasiet ? KrAM =)

Alexandra sa...

Hej hej. Det gör du helt som du själv vill. Tycker du att det känns nödvändigt och roligt sp är det klart att du ska ha facebook. När jag gick i gymnasiet hade vi playahead, jag tror alltid ungdomar kommer vara med på liknande sidor på internet. Kram

Skicka en kommentar