Hundliv



Nu snöar det mycket här i Cluj. Yoda och Falcon är överlyckliga och idag har de fått vara ute mer än vanligt. Att rulla sig i snön är nästan lika roligt som att äta den. Yoda nosar så mycket snö att han får kallsup gång på gång. Jag önskar jag var lite friskare så jag kunde ta längre promenader med vovvarna. De blir så lyckliga när de får komma ut och nosa.

Nu på kvällen har lille Falcon blivit lite hängig. Hans näsa rinner mycket och snoret är helt gult. Man hör att hans bihålor är täta och han är dålig i magen :( Jag antar att det är en förkylning men jag blir ändå lite orolig. Imorgon ska vi ta oss till veterinären och kolla hur det är med honom.

Yoda håller sig nära honom hela tiden. Man märker att han känner av att Falcon mår dåligt. Han slickar honom i ansiktet och försöker få honom att komma upp och leka men Falcon vill bara sova. Usch, jag hoppas verkligen att det inte är värre än att han har en mindre förkylning och vi kan ge honom lite antibiotika så att han blir bättre.

Om inte Falcon är glad så är inte Yoda heller glad.

Själv håller jag på att bli galen. Jag har haft så mycket hosta att jag inte har kunnat sova riktigt på tre dygn. Max tre timmars riktig sömn varje natt. Jag lever som i ett töcken. Imorgon blir det läkaren efter veterinären. Aldrig varit med om liknande hosta sedan kikhostan. Flera gånger får jag attacker som att jag svalt vatten. Kan man hosta sig till bråck så är det nog bara en tidsfråga för mig. Känns som att jag har spräckt kärl i huvudet på grund av allt jäkla hostande....

Håll tummarna för att jag blir frisk nu i dagarna! Kramar


0 kommentarer:

Skicka en kommentar