And so this is christmas

Har haft en jättemysig jul med lilla mamma här i Transylvanien. Det är svårt att laga riktigt god mat här men för mamma är det inga problem. Hon borde bli kock. När vi inte har varit ute på långpromenader eller bara pottränat valparna har vi lagat mat eller sovit. Det är mycket med hundar men jag tror inte det finns många hundar som har det bättre just nu.


Saknar naturligtvis familjen hemma i Sverige så att det gör ont nu. När sommaren kommer och jag åker hem har jag varit i Rumänien i ca elva månader. Det blir nästan ett år utan att se mina närmsta. Tänker så mycket på er.

Tack mormor för den fina duken, tack farmor för ansiktskrämerna. Tyvärr blev mamma av med några paket på flyplatsen så jag fick inte allt tyvärr :( Jag fick jättefina presenter av mamma också. Tusen tack. Här kommer lite bilder:

Mamma gör riktigt god och rejäl frukost på morgnarna vilket jag inte har fått på ca fem månader. Känner mig redan piggare och starkare =)

Lax med gräddsås till middag. Mums! Mamma förvandlade också datorbordet till köksbord. Innan åt jag oftast i sängen och kollade på någon film. Studentliv...

Mamma, som mest står i köket, fick nog av alla hundar som springer runt här som galningar. Som ni ser på hennes ansiktsuttryck kan det bli lite mycket :D

På kvällen åt vi hemlagade köttbullar, skinka med senap samt revbensspjäll. Till det drack vi rumänskt rödvin. Jag har inte lärt mig gilla öl eller vin ännu men detta vinet var helt okej. Hade varit kul att lära sig dricka olika viner till middagar. (vuxenpoäng)

Mamma, som jobbar på fjällräven i Stockholm, tog med sig presenter från jobbet. Här är en vintermössa som jag fick. Jag älskar det ryska stuket!

Även lilla mamma har en rysk vintermössa (undrar vad den kallas?) Pälsmössa?

Naturligtvis fick hundarna smaka på julmaten och klä upp sig lite.


Kvällen avslutades som vanligt med en hundpromenad. Här är jag iklädd jacka och skor från fjällräven. Det är riktigt bra grejer. Just nu är det varmt i Cluj, ca 10 grader, men när det blir riktigt kallt kommer kläderna komma väl till pass. Jag hade inga vinterkläder.

Snart kommer Veronica ner hit (den 28:e) och då blir det fullt förberedande inför nyårsfirandet. Ska bli jätteroligt. Antar att nästa inlägg blir efter nyår för jag har så fullt upp med studier och hundar.

God jul och gott nytt år till er alla!

10 kommentarer:

Anonym sa...

hur gamla är hundarna? du har en jättefin figur förresten, önskar att jag också var sådär slank =)

Anonym sa...

Har du körkort? :D Kram :)

Alexandra sa...

Den yngsta vovven (labradoren) är ca 4 månader, huskyn är runt sex månader och Yoda (chow chowen) blir ett år i januari. Vad roligt att du tycker jag är slank. Det kommer jag leva på ett tag!

Kram

Anonym sa...

Vad menar du med; Det kommer jag leva på ett tag! dvs. att du kmr bli fet? Ha de gött :P

Alexandra sa...

Jag menar att jag kommer vara glad länge för komplimangen.

Anonym sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅ SÖTA HUNDAR!!!!!!!!

Anonym sa...

Hej, vad är skillnaden med den svenska läkarutbildningen och den rumänska? Läser ni något x.tra eller vadå? Är utbildningarna på lika svårighetsgrader om man säger så?

Mvh

Alexandra sa...

Jadå, de är på lika svårighetsgrader. Vi läser samma saker i olika ordning. I Rumänien läser vi några ämnen utöver de som man läser i Sverige.

Anonym sa...

Hej , vad ska man säga till en kille som man tycker om?? :$

Alexandra sa...

Att man tycker om honom ;)

Skicka en kommentar