Frid


Äntligen börjar jag må bättre! Var riktigt orolig där ett tag. Kunde inte ens stå upp. Tror att det var det sjukaste jag någonsin har varit. Magsjuka + feber är inget man ens önskar sin fiende. Ni kan ju gissa hur kul det är att vara hundvakt då. Har skurat en hel del idag. Är dock inte helt återställd ännu. Har inte ätit något på två dagar så idag vid 14.00 stapplar jag ut i vardagsrummet (som luktade och såg ut som en soptipp) Helt uttorkad och yr öppnar jag kylskåpet och vad finns där? Jo, två dagar gammal sushi! Jaaaaaaaaaaa skriker min aldrig förr så tomma mage... Skulle aldrig ha rört sushijäveln. Nu ligger jag halvt paralyserad i sängen igen. Ät inte sushi på tom magsjukemage!

Känns skönt att slippa hög feber iallafall. Får hoppas att magsjukan ger sig tills imorgon.

Tog lite kort med hundarna. Blir inte jättebra med webcam. Inte så lätt att få två valpar att sitta still. Här är dom i alla fall:


Jag och Maffi (den lilla svarta pinchern) försökte prata allvar med Yoda (min chow chow). Det är nämligen så att han leker lite för våldsamt med små hundar. Maffi klarar av det, han är ganska tuff själv men lilla Coco som jag också passade först blev livrädd och kunde inte stanna. Yoda växer fort och håller på att bli en riktig karl. Chow chows har dessutom väldigt starka beskyddarinstinkter vilket gör dem till bra vakthundar men mindre bra runt små hundar och katter. Ska försöka vänja honom vid både djur och människor i alla storlekar när han är valp och hoppas att det hjälper. Är glad att han och Maffi kommer så bra överens.

De är väldigt annorlunda, chow chows. Jag har varit i kontakt med många hundar men aldrig sett något liknande. Han är SÅ envis! Träskallig som en tvättstugetant men intelligent som sjutton. Men det är svårt att träna honom då han nästan bara gör saker om han känner för det...


Men matte sitter på knepen! Hundgodis! Han har redan lärt sig att sitta. Just nu håller vi på med tass :D En hund som är mer godisglad får man leta efter. Tjockis.

Så duuuttig. Han är världens goaste hund när han är på det humöret :D

Alla vill naturligtvis ha godis samtidigt... Jag vill bara ha ett barn snälla gud? Inte två, ETT.

Inte för mycket hundgodis dock. Hundgaser är ingen hitt...


Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon. Då blir det plugg men framförallt MAT. Jag ska vräka i mig mat! Pizza, sushi, chips, godis you name it!! Har inte kunnat behålla mat i magen på två dygn! I'm-going-nuts! Puss och kraam!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas det inte var rå fisk på Sushin!!!

ejjan sa...

Är du i toppform för lite Sim City-LAN? ;)

Alexandra sa...

Jodå, visst var det rå fisk! Lax till råga på allt. Den åkte upp lika fort som den åkte ner. Och ejjan, kan man lana sim city? Och hur kul är det på en skala?? Kan man skjuta folk?? Kram

Skicka en kommentar