Cred till Veronica



Sitter ute på balkongen och solar i skrivande stund. Äntligen är det fint väder! Hade varit roligare om jag inte hade tandvärk dock. Ska till tandläkaren på tisdag och fixa med rotfyllningen. Jag förbannar min tandläkarskräck! Ska bli så skönt när det är över. Jag måste skriva några beundrande rader om min bästa vän Veronica. Förra året fick hon ett saftigt hål i tanden och var tvungen att göra en rotfyllning. Problemet var bara att hon inte hade pengar nog att betala för hela arbetet. Så när tandläkaren öppnat tanden kunde hon inte betala för lagningen (!) Det resulterade i att hon gick runt i någon månad och lät nerven självdö! HUR klarar man det!? Jag har bara ett vanligt hål men det gör så ont att jag varken kan sova eller fokusera på något annat. Även om jag tar smärtstillande. Nä, respekt till dig Veronica. Du har alltid varit den starkaste av oss <3


Jag är medveten om att det inte skrivs mycket om skolan just nu. Anledningen är helt enkelt att jag inte vill att det ska vara bloggens huvudämne. När jag startade bloggen var det enbart för att min familj och mina vänner hemma i Sverige skulle kunna ta del av min vardag. Att jag fick så mycket läsare var helt oväntat. Jag tycker inte det är jätteroligt att skriva om skolan i vartannat inlägg och jag känner inte att jag har något nytt att tillföra. Speciellt inte då jag läser om halva andra terminen som jag redan skrivit om.

För dem som är nyfikna på Cluj och utbildningen här så går det alltid bra att maila mig med era frågor. Läs också inläggen jag skrev de första månaderna i bloggen. De handlar nästan uteslutande om skolan.

Som det är nu vill jag göra om bloggen lite och styra den i en annan riktning. Skriva mer om fritidsintressen, det jag gör utanför skolan här i Cluj så att min familj kan hålla koll på hur jag mår och vad jag gör samt blogga om datorspel (mitt stora intresse här i livet). Det kommer självklart bli en del om skolan också men inte lika mycket som förr. Vill tänka på skolan så lite som möjligt när jag inte är där.

Så nu vet ni det. Som sagt. Maila mig om ni har frågor. Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag förstår! jag hoppas du inte tog detta på fel sätt! jag menar inte att din blogg har blivit dålig eller nåt, utan bara att jag tyckte att det du skrev förut var lite mer intressant. jag tycker att det är intressant det du skriver nu också, kanske inte just datorspel-delen för att jag själv inte gillar sånt, men t.ex akvarellmålningar och sånt tycker jag är kul. det är ju självklart din blogg, och du bestämmer vad du vill skriva, och jag förstår också att familj och vänner är de prioriteade läsarna.

fritid är ju viktigt, speciellt för folk med en pressad vardag som läkarstudenter, och i.o.m att skolan tar upp en sån stor del av din tid, så verkar det som en naturlig sak att skriva om det. men jag förstår dig, du har ju skrivit en del om vad du gjorde för ett år sen när du gick denna terminen första gången.

jag hoppas som sagt att du inte tog illa upp, för jag har läst många kommentarer innan och folk kan vara otrevliga! det är ändå kul att du håller din blogg öppen för alla och fortsätter med den! lycka till! =)

Alexandra sa...

Ingen fara. Jag tar absolut inte illa upp. Tycker tvärtom att det är roligt med alla åsikter jag får. Bra, dåliga eller neutrala. Jag är tacksam för feedbacken! Det kommer bli en del skrivande om skolan framöver också men mer när jag börjar andra året dvs efter sommaren :)

Mvh - Alexandra

Anonym sa...

Sötnos =) Vad glad jag blir att du tänker på din gamle vän, även nu när du är där nere i Rumänien =)Förlåt mig för att jag har varit så dålig på att komma in på msn =( Saknar dig vännen! Jag längtar mer än någonsin till att komma ner!! Kämpar på som ett litet as här för att bli snögg till sommaren haha =D Har just sprungit en sjuhelvetes runda i skogen och är heelt möör! Och så att inte förglömma dessa förbaskade grönsaker hela dagen lång...bläää. Jag önskar dig all lycka till med tandläkaren =) Bedövnings-sprutan är värst tycker jag, men be honom ta det lugnt med den så ordnar sig allting fint efter det ska du se =) Gott tips om du är rädd, är att rätt och slätt...supa dig jävligt full. Så. Nu har jag sagt det. Lycka till sötnosen! som sagt =) Puss och kram. /Veronica.

Anonym sa...

Veronica är så fin! :)

Skicka en kommentar