Lite tröttsamt...

Nu är det lite jobbigt att vara Alexandra Börjesson tycker jag!

Jag är ledsen att det inte blivit så mycket skrivande nu, det känns som att jag just krälat ut ur en orkan. Jag har sprungit upp och ner för Clujs gator och försökt ta reda på vart mina tentor ska vara och hur och när jag ska få igång mitt CSN. Även om Cluj ligger mig varmt om hjärtat måste jag säga att hela systemet när det kommer till denna utbildningen lämnar mycket i övrigt att önska... Minst sagt. Jag är helt utmattad och ganska trött på att leka hela havet stormar med Rumäniens byrokrati. Ett bra exempel är detta med omtentorna. Kl 07.00 i måndags var det bestämt att jag skulle göra min omtenta i biofysik. Där stod vi ett gäng kammade och klara att äntligen få tentan gjord. När det gått en timme och ingen kom började vi fråga runt på både dekanatet och skolan vart vår lärare var och om vi kanske var på fel plats. INGEN visste vad vi pratade om. Att vi skulle ha tentan just den dagen och just den tiden hade vi fått reda på nere på dekanatet där alla omtentor står uppskrivna på en anslagstavla så att alla ska veta vart de ska vara och när.... Men som sagt ingen kunde hjälpa oss och som vanligt fick vi den väldigt vanliga "nu-kommer-de-jobbiga-utlandsstudenterna-som-aldrig-har-koll-på-något" blicken av alla lärarna vi frågade. Vi blev tillsagda att vi kanske skulle göra den 16.00 men vi våldgästade istället Rumänerna på deras biofysiktenta och krävde att få göra våran med dem.

Detta är bara ett litet irriterande exempel, men lägg på några sådanna till så blir det ganska jobbigt. Jag är såklart också helt barskrapad och CSN får man inte se röken av innan nästa månad. Jag behöver lite medgångar!!

Nu finns det som sagt så otroligt mycket bra med Rumänien och denna utbildningen, men de har en del kvar att förbättra. Jag ska göra ett inlägg med bilder där jag förklarar allt det bra vs det dåliga som sagt. Jag är fri från tentor efter den 21:a och det ska bli otroligt skönt att flytta ut ur skolböckernas fantastiska värld för ett tag.... Jag är så trött. Schleten som vi säger i Göteborg :P Jag är ledsen att jag inte kan svara på mail just nu också, jag har inte internet hemma ännu tyvärr.

Tack för att ni kikade in! Puss & kram!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar