Modelljobb och ny lägenhet

Hej igen alla fina läsare! Nu sitter jag här i min nya lägenhet och snyltar på grannhotellets internet :P Går inte jättefort men man kan i alla fall kolla mailen etc. Det har hunnit hända en hel del de senaste dagarna. Jag var nere på modellagenturen igen tillsammans med Egil (www.ejjan.se) som bla blev Sveriges man 2007! Inte dåligt. Jag tänkte att det kunde vara något för agenturen och så rätt jag hade. Egil fick skriva kontrakt med dem på plats. Själv ska jag börja jobba för dem igen men jag har en del kilon att tappa först. Jag har 100 cm runt höfterna och det är ca 10 cm för mycket, annars är det tydligen helt ok. På måndag ska jag på en casting för L'Oréals hårprodukter, roligt roligt.

Nog om det. Jag trivs jättebra i den nya lägenheten, jag ska bo tillsammans med en tjej från sverige som heter Malin. Hon börjar första året på läkarlinjen nu och vi har känt varandra sedan innan. Känns jätteroligt att få bo med en tjej, och en riktigt härlig tjej till på köpet!
Tentorna går bra än så länge, har gjort biofysiken och det kändes bra. Vet dock inte om jag kommer kunna sätta alla tenor... Men jag hoppas på det bästa och pluggar så gott jag kan. Annars är det inte mycket mer att berätta… Jo! Duktiga Sandra satte cellbiologi tentan idag! Grattis sötnos!!!

Här kommer lite blandade bilder:

Detta är bilder från resan till rumänien i den ökända dödsbussen. Jag skojar inte, jag är lika säker på att jag ska dör varje gång jag åker med den. Bussen blev tillochmed stannad och kontrollerad då det hade varit 8 bussolyckor samma vecka :S Jag vill flyygaaa! Men det kostar för mycket. Fick en del fina bilder på det rumänska landskapet dock. Mycket vackert tycker jag:


Nog om dödsbussen. Här kommer bilder på en del av lägenheten. Vi bor i en stor 3:a, detta är inte alla rum, bara de finaste :D
Fin utsikt har vi också!

MEN vad är det med rumänerna och deras brist på inredningsförmåga!? Jag plockade bort ca 50 st små prydnadsfigurer/laimgröna stora vaser/korgar som stod runtom i lägenheten på alla ytor som det var möjligt att ställa något på. Allt från julpynt till afrikanska dolkar... Ghad. Annars tycker jag att lägenheten är alldeles utmärkt!

Här kommer jag nog stanna ett tag! Tack för att ni kikade in! Ska bli bättre på att uppdatera när jag har fått eget internet, just nu blir det svårt då hotellets internetsignal är mycket svag och jag får sitta på balkongen och skriva :D Kram på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, vilken lägenhet. Känn dig priviligierad och njut av tillvaron, även om pluggandet kan kännas jobbigt ibland. I Sverige hade du sannolikt fått bo på 20 kvadrat och delat kök med 8 andra mer eller mindre odrägliga personer.

Grattis till tentaresultat och ev modelljobb. Lite extra pengar kan aldrig skada. Jag och din mamma träffas ju då och då, så jag får lite uppdateringar från henne också.

Morbror Mats

Anonym sa...

Hejsan Sandra! Jag förstår att du trivs bra i din nya lägenhet. Och det bästa av allt var väl att du har fått en bra kompis.Kul att du får pröva på modelljobbet, men skolan får inte komma efter.Jag hade skickat ett kuvert till dig, men med den gamla adressen, så nu vill jag ha din nya adress.Du kan väl tala om vad du behöver iblock och pennor. Nu önskar morfar och jag lycka till med dina fortsatta studier. Puss och kram från morfar och mormor.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hallå gumman, skönt att höra ifrån dig igen. Det har ju varit så sporadiskt med dina inlägg så jag har inte varit inne regebundet och kollat. Du gör helt rätt med att välja studierna först. Det kommer du alltid att vinna på. Hoppas modellagenturen kan ge dig extra inkomst men kom ihåg att ha båda fötterna på jorden. Alltid. Stor kram och puss. //Mamma

Anonym sa...

Glömde ju att säga att lägenheten ser jättefin ut! Förstår att du trivs. //Mamma

Skicka en kommentar