Måndag igen.


Idag satte vi igång med huvudet och nacken i anatomin. Vi är med andra ord inne på det allra tuffaste området i ämnet. Vi mjukstartade genom att lära oss alla 22 ben vi har i vårat kranium. Känner mig lite vemodig inför allt som skall läras in men samtidigt är det väldigt intressant. Jag ser extra mycket fram emot att få läsa om hjärnan. Hur kan man undgå att vara fascinerad av det mänskliga tänkandet? Det känns också ganska skönt att avdramatisera alla mänskliga känslor genom att påminna sig själv om att de bara är kemiska reaktioner som sköter sitt jobb på hjärnans kommando (=

Imorgon är det seminarium i fysiologin. Då ska vi kunna allt vi hittills läst i ämnet. Jag sitter här och ber en stilla bön om att min trogne vän kaffet ska väcka min studielust innan klockan hinner bli sju.... Är alltid helt omänskligt seg på måndagar. Usch inte mycket som är kul just nu. MEN som visa Mikaela påpakade: "Short term pain for long term gain"! Och med det i åtanke tänker jag kasta i mig 2 koppar kaffe och plugga tills jag stupar. Håll tummarna för mig imorgon!


Japp, precis så här känner jag mig. Slapp, ful och trött hahhaha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älska WC-ankan! /Mickis

Emma sa...

haha.. Lika grym som vanligt;)

Skicka en kommentar