En helt vanlig dag






Idag är det tisdag a.k.a den absolut jobbigaste dagen i veckan. Det är inte det att lektionerna är tråkiga tvärtom är de mycket intressanta, men vi har har alltid ett litet prov i de 2 första ämnena under dagen dvs fysiologi och cellbiologi. Detta innebär att man har en del papper och ca 20 slides i datorn att läsa på och förstå sig på innan tisdagsmorgonen infinner sig. Detta är ju i sig en bra ide, bara det att när alla andra prov hopar sig blir det svårt att hinna med allt, vi har redan ett otroligt tungt schema som det är. Imorgon och på fredag är det tex anatomiprov, och jag har redan förlorat en hel dag av pluggande till cellbiologin och fysiologin... Suck. Jaja det är bara att försöka. Idag tog jag med mig kameran till skolan och smög till mig några bilder:










Först ut var cellbiologin som sagt, just nu studerar vi celler och använder olika tekniker inom mikroskopi. Idag tex fick en tjej i klassen avvara lite av sitt saliv så att vi kunde observera de speciella utseendet på hennes celler som låter oss förstå att hon är en kvinna. Detta kan man se genom att leta efter "barr kroppen" vid cellens membran. Tyckte jag var väldigt intressant. Mindre roligt var dock att jag fick agera assistent åt våran otroligt stränga lärare idag. Han frågade "har någon klocka?" och jag ropade "Ja! Jag!" dum som jag var... "Jahopp då kan du komma fram hit" sa han.
Jag skulle... nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara på svenska igen.. Jag skulle "staina samplet på sliden" (snyggt) dvs jag skulle se till att hennes saliv blev färgbelagt så att det kunde studeras under mikroskopet. Var helt livrädd att jag skulle göra fel och bli underkänd på mitt prov pga det. Men det gick jättebra! Puh!



Sedan var det dags för fysiologin där vi just nu studerar synapser. Provet kändes sådär, jag kunde de 2 första frågorna utan några problem men kunde inte den sista :( Får hoppas att jag klarar mig. På tavlan har läraren försökt förklara en aktionspotential. Har äntligen förstått mig på hur det fungerar nu (=



En bit utanför skolområdet ligger ett stort torg. Nu när våren börjar komma säljer de fantastiskt vackra blommor där. Jättemysigt! Håller tummarna för att våren verkligen kommer nu också.





Och här kommer lite bilder på min karaktär i wow. Som ni ser är jag helt imba. Snart full epic! Ni som spelar kanske känner igen sartharion bakom mig ;) Vi tog ner honom på ca 10 min (fast wipade en del gånger innan)


Har äntligen fått epic flying mount också (tack vare Mats!) Har aaaalltid velat ha en drake att flyga runt på! Önskar att jag hade mer tid för spel dock. Blir inte alls så mycket nu :( World of warcraft och medicinprogrammet är ingen jättebra blandning. Nej nu blir det ner i boken igen! Håll tummarna för anatomiprovet imorgon kl 09.00! Kram!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar