It goes on and on...




Idag hade vi prov i första hjälpen. Jag fick temat "ventilation". Fick göra mun mot mun metoden (på en docka) och svara på en del frågor. Gick jättebra och jag kammade hem en tia. Det var dock ett extremt lätt prov och jag hade pluggat på tok för mycket inför det. Andra teman som man kunde få var "Vad gör du om du ser en bilkrasch" "Hur räddar du någon som håller på att drunkna" "Hjärt- och lungräddning" Nu är den kursen avslutad för denna terminen vilket är väldigt skönt. Det betyder att vi på fredagar bara har 1 lektion :D Passar utmärkt efter torsdagens mardrömsdag som känns som att den aaaldrig tar slut!

Annars finns det inte mycket att skriva om. Det är påsklov den 16:e men jag kan inte åka hem för jag har inte råd... Mindre roligt. Här kommer en liten rolig sak jag satt och svarade på, kul grej bara ((= :


Lovar du att vara ärlig? Ja.
Du heter: Alexandra Ingegerd Börjesson
Smeknamn: Alex, Sandra.
Låt som när du är ledsen sörjer till? ”forever young”. John Lennon ”yesterday”. Johnny Cash ”hurt”
Beroende av: Kaffe, WoW, struktur, family guy :D
Vad tror folk om dig? Brukar bli bedömd som självupptagen bitch antar jag. Eller dum diva. Vet inte riktigt varför.

Stämmer det? Nää, folk brukar förstå det om de tar sig tid och pratar med mig (=
Vad får du oftast komplimanger för? Min välvilja. Hur imponerar man på dig? Man-har-pondus Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Har ringt dig typ tio ggr idag och du har inte svarat en enda gång! Jobbigt!
Vilken är din favoritmålning: Dali – persistence of time.
Var bor du? Cluj-Napoca (Hjärtat av Transsylvanien)
Trivs du där: Utan tvekan.
Äger du några converse: Vad är det??
Sprit, cider, vin eller öl: Cider.
Brukar du bli för full: Nope, är tillräckligt lång för att knappt hinna känna alkoholen innan jag är bakfull.
Är du allergisk i mot något: Nej.
Nästa mål i ditt liv: Att klara min utbildning. Det är allt på agendan just nu.
Antal timmar sömn inatt: 4 Tycker du om din pappa: För mycket.
Brukar du komma i tid: mm, har lärt mig av min mammas misstag! :D
När mår du bra: När lägenheten är städad och jag har pluggat i några timmar vid ett rent skrivbord. Hur känner du dig nu: Trött som sjutton och orkeslös. Önskar jag kunde ta tag i den förbannade biokemin! Och träningen!!
Vanligaste färg på dina kläder: Svart.
Är du smart: Det varierar, jag skulle nog vilja kalla mig smart men mindre allmänbildad.
Var du aktiv i skolan: På äldre dar.
Vad saknar du: Drivkraft, skohylla, tvättstuga, en riktig skolväska, smala lår.
Hade du en bra kväll igår: Nope, pluggade massa första hjälpen hela dagen/natten till ingen nytta. Är du blyg? Mycket. Pratar nästan aldrig i större sällskap. Önskar att det inte var så =)
Sysslar du med någon idrott: Nej, finns det något jag avskyr här i världen så är det att röra på mig. Fyyy vad tråkigt och jobbigt det är! Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Hade jag varit man hade jag nog valt ut nån kvinna att dejta för att sedan behandla henne exakt så som kvinnor vill bli behandlade, vi snackar rosor, middagen, låta henne tjata heeeela kvällen osv. Hade varit intressant... Är du bortskämd: Ja... Eller, jag är van att få som jag vill. På gott och ont. Vad är det värsta du vet? 1. Magsjuka! 2. Liklukt. 3. När jag äter något extremt gott och är extremt hungrig och just ska ta min första tugga för att sedan få upp en bild av dissikerade lik på näthinnan. Det händer ofta. Det är så sjukt äckligt! Aptiten blir som bortblåst! Vad behöver du just nu? Pengar!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har en del bra vänner men äkta vänskap är det snålare med.
Vad är det finaste du fått? En ros i färgat glas...
En speciell dag du minns: När jag som tolvåring förklarade för min då sex år gamla bror att tomten inte existerade (dagen innan julafton! hahahhah ”finns det några snälla barn h..NEJ!”)
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma Ola eller Veronica.
Är det okej att gråta: Ja, för sin partner, bästa vän, eller sina föräldrar Har du piercing: Nope, men tog just hål i öronen.
Vill du gifta dig: Ja.
Vill du ha barn: Ja. Älskar barn ^^
Är du flygrädd: EXTREMT Hur vig är du: Mycket.. Det är ganska konstigt då jag aldrig rör på mig. Sitter ner 80% av dagen. Tror du på ett liv efter döden: Ja. Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgonmänniska.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.
Biter du på naglarna: Nej.
Röker du: Aldrig gjort, men med denna stressen man är under nu så vet man aldrig! Fast kan inte tänka mig att jag skulle börja.
Hur ofta tränar/motionerar du: 4 gånger i decenniet....
Motto? Halvvägs upp, halvvägs ner.




1 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad mycket man fick veta, vad roligt! Ditt efternamn t ex, bara en sån sak! ; ) Jag visade din lilla filmsnutt för Gustav och Amilia igår kväll (mest för Gustav...). Den var också upplysande! Väldigt bra att få höra om spelberoende från någon som spelar själv och inte bara från mig och Uffe (några av få här i världen som inte spelar WoW... : ) ) Jag följer din blog med spänning! Det är så roligt att läsa vad som händer. Sköt om dig och hälsa killarna.
Kram / Annika

Skicka en kommentar