Sista tentan


Kom precis hem ifrån sluttentan i historisk medicin. Är helt utmattad men det kändes som att det gick bra. Jag pluggade för en tia så jag hoppas att det ger utbetalning. Jag får resultatet på måndag tidigast. Det har varit riktigt roligt att få läsa lite historia. Jag har alltid gillat det. Jag har gått igenom allt ifrån forna Mesopotanien, Egypten, Indien och antiken till medeltiden, renässansen och 1800-1900 tal. Antiken är min favoritera men även upptäckterna som gjordes under 1800 talet var riktigt intressant att läsa om.

Jag fick följande frågor på tentan:

Hippocrates, (Corpus, hur han influerade medicin osv)

Andreas Vesalius

Rumänska bidrag till medicin (viktiga upptäckter)

Skulle vara så roligt att få en tia på sista tentan så att jag kan luta mig tillbaka och vara riktigt stolt över terminen som gått.

Idag ska jag njuta av min frihet. Det har bara gått en månad sedan tentaperioden började men det känns som att jag har suttit inne och levt i mina böcker i ett halvår. Jag kan fortfarande inte greppa att jag faktiskt klarade informatiktentan. Varje gång någonting känns svårt tänker jag tillbaka på hur jag fick kämpa för att klara den tentan. Då känns ingenting omöjligt.

Nu ska jag sova en stund innan jag tar tag i mitt liv. Det är mycket som ska fixas som har fått hamna i skymundan nu under tentaperioden, tex sommarjobb. Jag har ingen aning om vart jag ska jobba. Ska bli kul att planera lite inför sommaren.

Slänger mig i säng*





2 kommentarer:

Pia sa...

Härligt gumman. Stor kram

blaklint sa...

underbart ! är du "ledig " nu till och med oktober tills skolan börjar igen ?

Skicka en kommentar