Informatiken är över!


Jag klarade det!

Nu är det äntligen över! Jag har avklarat informatikkursen och behöver aldrig mer gå tillbaka! Det känns helt otroligt! Jag flyger högt upp på vita endorfinmoln just nu! Det känns som att jag har besegrat draken.

Jag inser återigen hur viktigt det är att aldrig ge upp.
Jag har gett upp mitt i terminen två gånger innan och inte trott på mig själv nog för att kämpa vidare med informatiken. Man glömmer lätt att man kan ta sig så långt mycket längre än man tror bara man vill!

Nu är det bara ett ämne kvar sedan är jag halvvägs till trean. Jag har redan klarat nog med poäng för att komma in i trean så jag vet att jag kommer vidare, nu är det bara en fråga om att avsluta de få ämnen jag har kvar så att jag slipper tenta om dem i slutet av trean. Vi läser så tunga saker nästa år så det sista jag behöver är överhängande tentor då. Jag siktar på att kunna börja på en helt ren sida i trean. Jag längtar så mycket efter att få studera ämnen som spinner vidare på sådant jag redan läst och kan, som patologisk fysiologi och semiologi.

Nästa termin läser jag fortsättningen på genetikkursen vilken jag älskar, men utöver det är det bara ämnen jag inte är så intresserad av. Så som MCS, det är en kurs som liknar informatik, men med mindre matematik och mer inriktning på hur man utför undersökningar när man tex forskar. Väldigt tråkigt men inte svårt. Utöver MCS och genetik ska jag också läsa epidemiologi, där vi studerar vanliga sjukdomar och epidemier. Mycket diskussioner kring vilka riskfaktorer det finns i samhället som bidrar till ohälsa och tidiga dödsfall, så som matvanor och livsstil.



Men nu ska jag unna mig själv lite simning och en god middag innan jag ska ta tag i historisk medicin. Jag är så stolt över mig själv idag!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Bra kämpat!

blåklint sa...

ett otroligt stort grattis! du är en riktig kämpe, precis som du säger den positiva tankekraften är a och o att intala sig själv att man faktiskt kan och klarar av det! satsa högt och sikta högt precis som du gör. Jag hade en fröken som för många år sen såg att mitt själförtroende dalade och ritade en färgglad text som hon tvingade mig att säga inför hela klassen. på den stod det, jag är bäst och jag kan allt jag vill.... än idag vid minsta tvekan så åker den där texten framför mitt inre fram ! belöna dig själv och njut för det är du värd!

Pia sa...

Stort grattis gumman. Du klättrar över barriärerna, en efter en. Är så glad för din skull. //Mamma

Unknown sa...

grattis du förtjänade verkligen det! =)

Veronica sa...

Du är så duktig och jag är så stolt över dig! Jag drömde om dig i natt faktiskt =) det dämpade saknaden lite =) Du har skrivit ett långt fint mail till mig har jag sett och jag har lite dåligt samvete att jag inte har svarat på det...men jag ska göra det har jag tänkt =)Puss/ Veronica

Skicka en kommentar