Ny termin

Jag håller på att flytta just nu så det har inte blivit mycket uppdateringar. Jag har packat och allt är klart inför flytten. Går allt som det ska sitter jag i min nya lägenhet imorgon kväll. Jag bor mitt i centrum nära den stora ortodoxa kyrkan och teaterhuset.
Priserna blir allt högre i Cluj och även om februari är den bästa månaden att leta lägenhet under var det riktigt svårt att hitta något billigt. Lägenheten är relativt nyrenoverad, personlig och ljus vilket kompenserar för den tråkiga byggnaden den ligger i. Tjugo minuter till skolan och mitt i stan, det känns som att jag gjorde ett kap :)

Jag bor precis höger om teaterhuset nästan mitt emot den ortodoxa kyrkan. Närmre hjärtat av Cluj Napoca går det nästan inte att komma.

Imorgon kör vårterminen igång och jag känner mig riktigt taggad. Först ut är genetik. Eftersom jag satte tian i genetik förra terminen planerar jag att hålla samma standard denna gången. Vi kommer läsa mycket om de genetiska sjukdomarna så som Turners syndrom, Downs syndrom och Prader Willis syndrom. Värre är det med MCS som jag bara vill få överstökad. Ämnet påminner mycket om informatik men med mer fokus på forskning snarare än statistik. När det gäller epidemiologi känner jag mig förväntansfull. Jag hoppas på att läraren är bra och på att kursen inte bara är inriktad på statistik.

Dags att fortsätta packningen. Håll tummarna för höga betyg denna terminen!

2 kommentarer:

blåklint sa...

Men vad tråkigt att du flyttar, jag blev så förtjust i den vackra utsikten du hade då du studerade, helt underbart !:( men hur kommer det sig är det för ekonomins skull som du flyttar för att kunna ha lite mer pengar att röra dig med ? Kul att allt flyter på och går bra för dig .

Alexandra sa...

Jo det är tråkigt då jag trivs så bra i denna lägenheten. Men jag måste prioritera ekonomin just nu. Sorgligt att välja bort den fantastiska utsikten. Utöver ekonomin flyter allt på tack och lov :)

Skicka en kommentar