Vilken dag!

Idag var det hela 25 grader varmt ute! Jag svettades på väg hem från skolan och fick gå i bara tröja. I november! Jag kunde inte be om bättre väder. Jag hatar värme i vanliga fall men solsken och klarblå himmel kombinerat med friska vindar uppskattar jag till fullo.

Idag hade jag neuroanatomi från 08.00-12.00 dvs dubbel lektion. Det var inte lika jobbigt som jag hade väntat mig men det var inte det roligaste jag har gjort heller. Tror att jag känner mig frustrerad över neuroanatomin för att jag känner att jag har mycket att plugga ikapp. Jag har fokuserat för mycket på fysiologin nu. Men idag gick det lite bättre. Jag hade köpt ritblock och pennor så att jag kunde göra det bästa av mina ritningar. Dessutom fick vi titta på olika delar av hjärnstammen från en riktig hjärna för att förstå bättre.

Nästa vecka blir tung för efter den kommer vi ha två prov. Ett i anatomi och ett i fysiologi. Känner att jag vill sätta höga betyg i båda men just nu känns det som att jag borde vara tacksam över en femma i anatomi.

En som har haft en av de bästa dagarna, om inte den bästa, i sitt liv idag är lille Yoda. Han har haft så tråkigt här nu dag ut och dag in medan jag har varit upptagen med skolan. Stackarn sover bara och de sista dagarna har han varit riktigt hängig och likgiltig. Men idag fick han äntligen komma ut och springa av sig. I en och en halv timma var vi ute i parken. Det bästa av allt var att alla andra som vi känner här i Cluj också tog med sig sina hundar. Det blev totalt runt sju hundar. Majoriteten är valpar så Yoda hade att göra. Han lekte, sprang och brottades tills han inte orkade stå längre. Han ligger fortfarande och flämtar här på golvet. Tror han kommer ha träningsverk i en vecka. Det värmer i hjärtat att han var så lycklig idag.
Här kommer lite bilder:


På vägen till parken stötte vi på tre chow chows innanför en grind. Jag blev helt chockad, man ser nästan aldrig chows ute och plötsligt springer jag in i tre på samma ställe. Jag tror att den närmast kameran är en blandras eller en korthårig chow. De andra två är likare Yoda när han var en liten dunboll.



Parken är perfekt för hund-dejter. Synd att man inte har mer tid bara.

Yoda gillar löv nästan lika mycket som han gillar snö



Yoda fick träffa huskyn Falkon för andra gången idag. De är redan som syskon. Här envisas de båda med att nosa på exakt samma ställe exakt samtidigt :)


Det var alla storlekar på hundarna som var där. På bilden ovan hälsar Yoda på lille Terry som är över ett år. Han är lite vaksam mot Yoda eftersom han vill visa att han är äldst och bestämmer men antagligen inte vågar för att Yoda är så stor.

Det gick inte lika bra när han skulle hälsa på den här vite herren. Han är hela två år och tyckte inte alls om att Yoda inte visade undergivenhet. Jag vet inte om Yoda är kaxig för att han kan eller för att han inte vet bättre. Hittills beter han sig lika mot alla hundar, stora som små. Han springer alltid rätt fram och börjar slicka dem i ansiktet/rumpan och ska brottas direkt. Det uppskattas inte alltid. Speciellt inte av äldre hanhundar. Tillslut fick vi sära på dem eftersom de började bråka på allvar.

Här hälsar Yoda på lille labradoren Romeo, två månader. Det gick bra. Yoda tycktes känna av att Romeo var väldigt ung och lite småblyg så han tog det lite lugnt. Annars brukar han leka väldigt våldsamt. Men Romeo fick bara några slickar i ansiktet =)


Även en två månader gammal rottweiler var där (har glömt vad han hette). Jag som är så svag för just rottweilers blev helt till mig. Jag har alltid velat ha antingen en rottweiler, en doberman eller en schäfer. Jag gillar stora hundar men det blev en chow eftersom de är så lätthanterliga (när det gäller stimulans och promenader). Jag ångrar mig dock inte en sekund. Yoda är mitt hjärta.

Sedan kom en flicka in i leken bland alla dessa pojkar. Det var kärlek vid första ögonkastet från Yodas sida (ser ni hur han bara har ögon för henne)...

Hon var dock inte lika förtjust.


Tillslut låg Yoda bara och tittade på medan de andra hundarna lekte. Han är för tjock för att orka hålla igång lika länge som de andra. Känns som att vi ska börja gå längre promenader.

Jag hoppas att vi kör något liknande i parken nästa helg med alla hundar så att de lär känna varandra. Yoda kommer nog drömma om denna dagen hela veckan:)

Nu ska jag sova så att jag kommer upp tidigt imorgon och kan studera anatomi. Natti!

3 kommentarer:

Anonym sa...

yoda är såååå söööööt! jag älskar hundar!! ge honom en bamsekram från en trogen läsare är du snäll alexandra! =)

Alexandra sa...

Det ska jag göra :D Kul att höra att det finns fler som tycker att min lille tjockis är otroligt söt!

Anonym sa...

Hej jag har också hund, träffas? vart i parken ska vi ses? Du bestämmer / ragnhild

Skicka en kommentar