hjärnstammen

Då var helgen över. I fredags var jag hemma och studerade anatomi, i lördags var jag ute och idag har jag pluggat anatomi sedan 11.00. Min hjärna är toast. Just nu håller vi på att lära oss allt om hjärnstammen. Det är inte speciellt svårt men det är mycket namn att lära sig. Tycker som sagt att anatomin känns lite tung och det blir inte bättre av att de har bestämt att vi ska ha topografi i slutet av terminen, dvs vi ska lära oss allt det vi lärde oss år ett, IGEN. Trodde att det berget var bestiget redan. Men nu är det dags att repetera ben, muskler, artärer och organ. Hur ska vi då kunna fokusera 100% på att lära oss allt om hjärnan?

Jag är så trött att jag knappt kan stava så det får bli ett kort inlägg :) Här kommer lite bilder i brist på saker att skriva om:

På plats i vardagsrummet med anatomiböckerna. Jag älskar sobotta! Ritningarna i den boken är helt fantastiska.

Jag gillar att förena nytta med nöje så jag skissade upp hjärnstammen (sedd framifrån) och satte ut alla viktiga delar. Passar bra att hänga i köket eller något annat ställe där man kan se den ofta och repetera.

Allt jag önskar mig till jul är en neuroanatomibok. Efter jullovet är det nämligen dags för tentor så en bok med bra beskrivningar och bilder skulle hjälpa oerhört mycket. Jag tror att grey's har gjort en väldigt bra atlas. Hint hint :D


Nej nu är det dags att sova. Äntligen! Imorgon är det dags för mikrobiologi och genetik.
Hoppas alla får en bra vecka!

Många kramar från mig och Yoda!

4 kommentarer:

Anonym sa...

asså du är ju helt sjukt duktig på att skissa! alternativ kärriär? =)

Anonym sa...

Vad kul att höra att det går så bra för dig hjärtat =) Du verkar verkligen vara motiverad och fokuserad till 1000! =) Hoppas verkligen att jag kan komma och hälsa på dig snart! Saknar dig som aldrig förr =( Vi får ta och prata på msn snart igen tycker jag =) Puss/ din gamle vän Veronica

Alexandra sa...

Tack så mycket! Om det inte var så svårt att försörja sig som konstnär hade jag nog satsat på det =)

Jag ska maila asap Veronica. Har en miljon saker att göra just nu. Jag ha 2 prov nästa vecka och jag ska gå catwalk på lördag. Lovar att höra av mig på söndag! Saknar dig <3

Anonym sa...

Weii! Vad kul för dig =D catwalk asså =) I'm impressed =) Du kommer vara vackrast av dem alla, som Askungen när hon kom in i den stora bal-salen =) Lycka till hjärtat! Hoppas man får se lite bilder sen =D. Jag är så stolt över dig! Du är så duktig vännen med skolan och allt =) och det är en ära att få kalla dig min bästa vän <3 buhuu, sakna attack! Puss puss./ Veronica

Skicka en kommentar