Fysiologiplugg

Oj vad helgen flög förbi. På fredagen var det repetition inför lördagens catwalk och hela lördagen känns som en dimma. Som väntat ramlade jag men som tur var tycktes ingen märka det. Det var dock på en scen längre bort i rummet så jag antar att folk hade fullt upp med att kolla på folket som gick på catwalken. Jag tror detta är femte gången jag gör bort mig under en föreställning av något slag MEN något ljushuvud hade byggt en trappa upp till scenen med ölbackar och plywoodskivor!
Här kommer lite bilder:


Det var jätteroligt tycker jag, att göra något förutom att sitta och stirra ner i böckerna. Jag gör gärna catwalks om jag slipper vara lättklädd. Nu var detta ingen stor grej men ändå.

Annars är det fysiologiplugg som gäller. Det är prov nu på onsdag. Efter att ha läst i fyra timmar i sträck upptäckte jag att det var omöjligt för min hjärna att uppfatta vad jag läste. Det är inte för att fysiologi är speciellt svårt att förstå utan för att det är så mycket information om så mycket nya grejer. Det känns överväldigande mycket på en gång men det är inget nytt. Jag vet att jag klagar mycket men allt känns alltid så omöjligt innan vi ska ha prov. Jag hoppas att det ska gå bra. Här är ett exempel på det vi läser nu (klicka för att se bilderna närmare):


Vi läser om blodet och allt som har med det att göra. Vita och röda blodkroppar, plasma, immunförsvaret osv. Det är intressant men när man kommer in på detaljer måste jag säga att det kan vara ganska sövande. Jag är inte mycket för kemiska reaktioner och subkategorier under subkategorier... Jag älskar att läsa och förstå sammanhang, cellbiologi gillade jag tex för att cellens uppbyggnad är konkret. Jag kan se cellen framför mig och förstå hur den fungerar och därför dra slutsatser om vad som händer i kroppen när cellerna tex blir utsatta för olika kemiska ämnen. Svårt att förklara hur jag tänker.

Nu är det dags att sova. Hoppas alla hade en trevlig kväll! Håll tummarna för mig på onsdag är ni snälla.

Många pussar och kramar från mig och Yodis! (Även om Yoda är trött på att bli pussad hela tiden)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit vad fina ni var! speciellt du! och vad glammigt det såg ut? är alla läkarstudenter sådär snygga i cluj hehe?

Anonym sa...

Jättefina är ni! Verkligen kul kombination och att designers får en chans att visa upp sig. Kram Mamma.

Anonym sa...

hej, du är fin! vart jobbar du? /ragnhildboys

Alexandra sa...

Tack så mycket, det var en rolig kväll. Haha det finns många fina tjejer här ;) Jag jobbar inte, jag studerar ;)

Skicka en kommentar