Två dagar kvar

Då var det Lördag. Tiden sniglar sig fram mot skolstarten. Ikväll ska jag ut och träffa några tjejer från klassen jag ska gå i. Ska bli jätteroligt, önskar bara att min kamera fungerade så att jag kunde fota lite. Nytt batteri kostar hela 1600 kr så det blir inga nya bilder på ett tag tyvärr. :/

Undrar om det är någon som vet om man kan länka till andras bloggar här på Blogger? Fattar inte hur man gör i så fall. (skäms)
I brist på annat lägger jag upp lite målningar och dylikt från förr. Önskar att jag hade mer tid att måla men det har jag fått lägga på hyllan för ett tag.


Man kan få till ganska coola effekter i Photoshop. Här har jag målat i bläck, scannat in bilden och färglagt i ps. Vet dock inte hur man får bort de svarta linjerna på annat sätt än att sudda ut dem. Tar tusen år. Någon som har något tips?






Här är bilder som jag målat i akvarell och sedan scannat in i datorn. Blir inte samma effekt som irl men det duger ^^













Älskar att måla med kolpennor. Kan sitta och skugga i evigheter.











Klistrade ihop en hel del reklam. Ovan: Reklamartikel ang smycken för Scorett.
Mitten: Presentation av kläder till mammas företag. Modellerna är målade i akvarell.
Underst: Haha jag vet att "skumparty" är ett ord. År 2002 när jag gjorde biljetten visste jag uppenbarligen inte det xD Gjorde många flyers och affischer till olika evenemang. På denna fick Veronica agera modell. Stackarn satt i mitt badkar i över två timmar innan jag kände att jag hade en bra bild. Sötnosen blev helt köldskadad XD


Tack för att ni tittade in. Skriver igen när skolan startar! :*



1 kommentarer:

Anonym sa...

hur var din första skoldag?

Skicka en kommentar