Alla jag har förlorat

Ja här sitter jag och funderar för mig själv denna torsdagskväll. Fick just en chockerande insikt. Jag har förlorat alla vänner jag har haft genom åren. Nästan alla. Jag har en riktigt nära vän och några utöver henne som jag kallar vänner men jag har förlorat fler nära vänner än jag kan räkna på fingrarna. Folk blir ofta arga för att jag inte hör av mig ofta tex (Jag HATAR att prata i telefon, nu vet ni det) Eller så ställer jag in dagen innan vi ska ses, jag gillar inte att dela med mig av mig själv. Jag pratar hellre om deras problem. Jag gillar inte att ha folk för nära inpå och det gör många irriterade. Men det är inte för att jag inte litar på människan i fråga eller tycker mindre om honom eller henne.. Jag gillar bara inte att fokusera på mig, obehagligt. Soma tt någon lyser med en lampa i ansiktet på mig. Men jag är nog en ganska dålig vän har jag kommit fram till. Till mitt försvar bryr jag mig extremt mycket om mina vänner och jag går över eld för dem när det gäller.

Det börjar bli så påtagligt nu bara. Jag förlorar alla nya vänner jag får och det stör mig. Får ha som nyårslöfte att ta mig mer tid till dem som står mig nära?

På tal om vänner. Tack Steffi för sista kvällen i Stockholm! Jag hade väääldigt kul! Ingen har tråkigt med Steffi ^^

Här är vi, jag Steffi och hennes lillebror. Galen kväll. Tusen tack!

*

Här kommer lite bilder från Egypten. Mest för mormor & morfar som inte har facebook :D Enjoy

Jag blev, liksom alla andra dumma turister, upplurad på en kamel. Kostade typ 100 kr vilket de sa i efterhand.. Cool upplevelse dock. Bakom mig är den minsta av de 3 pyramiderna. När de byggdes var de tydligen täckta av guld.. Sjukt. Jag tror det var utomjordingar som byggde dem.

Vad finurligt ^^

Här står jag i Kairo utanför en moskè. Folk ville ta kort heeela tiden.


Next up Cluj! Köss




6 kommentarer:

Anonym sa...

Dont worry! Jag är likandan, vissa är som oss, vissa inte. Tur att man har en fin familj!

Anonym sa...

jag gillar din blogg skarpt! vad sorgligt att du förlorat så många vänner, men som du säger själv, varför ska man vilja hålla kontakten med nån som ställer in i sista minut och inte bjuder på sig själv? för att relationer av alla slag ska funka måste man vårda den, höra av sig då och då även om man bor långt borta. och visa att man bryr sig. Vänner är viktigt att ha, jag hoppas att din insikt hjälper dig att ändra ditt mönster. Det är kul att se hur mycket du brinner för läkaryrket, men skolan är inte allt, det finns mycket annat som betyder minst lika mycket =) Ha det bra och lycka till med studierna!

Anonym sa...

hej alex. så som jag känner dig upplever jag dig inte alls som reserverad eller sluten. tryckere snarare att du ger väldigt mkt av dig sj. men känslan av att förlora vänner är ändå jobbig. jag tänker att vänskap är ett tvåmannaspel där båda parter har lika mycket del i utgången. vissa relationer kanske inte va värda att satsa på heller. easy come easy go, som man säger. ligger en hel del i det. behöver man uppdatera sin relation ständigt kanske den e ganska ytlig ändå? välj dina vänner väl så ska du se att du finner äkta vänskap. sånt tar tid! pok

Anonym sa...

jag vill ha min egen måne som jag kan åka till=) jag kan segla på min måne och göra vad vill, där stannar jag till allt årdna sig. Jag tyckte den sången passade bra till ditt inlägg. Fast passa kanske lite mer om vi fyllde månen med massa vänner med haha. hejja studier!

Anonym sa...

"Easy come easy go" Kunde inte sagt det bättre själv. Tack för alla uppmuntrande kommentarer ppl. Håller med om att jag är en usel vän. Får bli mitt personliga projekt :) Kram - Alex

Mats Lagnevall sa...

Här har du iaf en vän som inte blir förbannad ifall du inte hör av dig var och varannan minut! :D Bara vi spelar något spel en gång var femte år så är jag nöjd! :D
Nej, men skämt åsido, de vänner som betyder något, kommer alltid att finnas där för dig, oavsett hur ofta eller ej ni hörs av.
Riktiga vänner varar, helt enkelt.

Kram, Mats

Skicka en kommentar