Kräftskiva och annat mys

Ännu en gång, GUD vad skönt det är att vara hemma! De senaste dagarna har jag åkt runt och hälsat på släktingar i Mölndal. Snart är det dags att börja plugga inför tentorna i september, det är mindre roligt men jag lämnade en del tentor tills efter sommaren så nu får jag stå mitt kast =) Nästa vecka drar antagligen praktiken igång, det ska bli jättekul. Önskar att jag hade mer kunskap men det är ju bara första året.

Var hemma hos mormor och morfar idag, vilka antagligen är de trognaste läsarna av min blogg. Mormor undrade över de underliga symbolkombinationer jag ibland använder. Mormor pratade om det som vi i den yngre generationen kallar "smileys" Här kommer en liten beskrivning på hur jag använder dem mormor och morfar:

:D = Glad gubbe (Luta huvudet åt vänster så blir kolon ögon och D blir en glad mun)

:) = Mindre glad gubbe

:( = sur gubbe

:P = Lurig gubbe.

^^ = Fnittrar

Sådär! Hoppas det hjälper :D Jag insåg idag att det är lite av ett nytt ungdomsspråk detta med smileys. Morfar var väldigt faschinerad men tyckte att man skulle tänka på att när man använder smileys stänger man ute den äldre generationen lite. Vi får hoppas att smileys blir inskrivet i svenska akademins ordbok.


Här kommer bilder från de underbara dagarna som gått:



Vackra stensjön hemma på tallkottegatan. När jag var yngre brukade vi simma över sjön om kvällarna.



Har tagit hundra tusen kort på omgivningen här hemma <3


Igår träffade jag Veronica och vi tog oss en svängom på stan. Här står hon och säljer.... vad man nu kallar dem. Det är massage saker för huvudet kan man säga. Hon står i nordstan och de kostar bara 69 kr! Jag har köpt en själv och de är heelt underbara! Två för 90 just nu! :D Sötnosen jobbar och sliter hela veckorna.

Vi satte på oss ansiktet och gick ut och dansade. Jag har alltid roligt med min Veronica men jag måste nog säga att utelivet inte är min grej. Det känns så enformigt just nu. Kanske ändrar åsikt längre fram men just nu känns det väääldigt trist :)

Idag var jag på kräftskiva hos dethär stiliga paret. Mamma kom hem från stockholm idag också och vi fick mysa lite.


Ääälskling mamma!

Möms! Kräftor är min absoluta favoriträtt.


Mamma hade som vanligt med sig massa fint, här har vi en vacker sjal från vero moda :D

Nu ska jag lägga mig och läsa den andra boken i Stieg Larssons trilogi, "flickan som lekte med elden" Mys! Kram på er alla!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar