Insomnia....

Herregud vad jag är trött! Det är inte rättvist! Jag är trött precis hela tiden och det går illa ihop med vårat extremt krävande schema. Blir galen. Har gått på GI i snart en månad, äter nyttagare än någonsin och sover precis 7 timmar varje natt!ag borde vara pigg! I alla fall lite! I måndags tex när vi hade anatomi somnade jag 3 ggr under lektionen, bara tuppade av medans jag skrev anteckningar. Ser sjukt roligt ut i boken när jag har somnat till under tiden jag har skrivit, min annars väldigt raka handstil är omöjlig att läsa. Nej, att bli lite piggare står högst på min önskelista just nu. Som det är nu orkar jag varken plugga eller vara social.
Har haft massa nya lektioner i dagarna och jag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad. Lärarna är otroligt bra och våra nya ämnen känns väldigt seriösa. Idag tex på cellbiologin fick vi börja med att hantera mikroskop och titta på celler i olika vävnader. Det oförberedda testet i biofysik var dock mindre kul. Jag kommer ihåg en del från fysiken i gymnasiet men det var så längsedan att jag tillochmed glömt hur man räknar ut en andragradsekvation! Illa!
Här kommer lite blandade bilder från dagarna som gått:


Har ÄNTLIGEN fått börja använda örhängen! Jag kommer bada i örhängen när jag är gammal, är helt galen i dem! Äntligen kan jag sluta limma på olika örhängen eller knipsa på dem för att sedan lida i flera timmar! :D


Idag hittade jag italienska jordgubbar i närbutiken! Bara 12 kr och supergoda <3


Det kom som en välsignelse med lite söta jordgubbar speciellt med tanke på min tråkiga diet som innebär att jag äter ägg och grönsaker konstant. Blä!




Suck, nu har lilla Veronica åkt hem :( Sista kvällen var vi ute och kollade in clujs lyxigaste köpcentrum, Lulius mall (med alla sina 100 fontäner^^) Sedan åkte vi till en jättefin restaurang där vi spenderade slutet av kvällen. Jaaaa jag vet vad du tänker mamma "Vad får hon alla pengar ifrån" men det är faktiskt så att en rätt på detta stället kostar 15 lei! Det är ca 45 kr =) Och det betalade Veronica för :D Så oroa sig inte mamma lilla.



Sist men inte minst, älskade spel! Hann spela lite nu på lovet och har nått högsta nivån. Mycket tack vare Mats! Världens bästa gamer! Tack för all hjälp. Är så glad att jag har något som kan hjälpa mig koppla bort tankarna från all stress. Jag hoppas jag kan fortsätt kombinera spelet med skolan, skulle vara förödande att tvingas sluta spela :S Nej nu ska jag sova! Imorgon har vi lektion från 08.00-20.00! Utan rast! Blir till att steka ägg och äta på lektionen. ¨Håll tummarna för att jag är pigg imorgon! Puss.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så stolt över dig att du är engagerad i vad du äter. Men om du är så trött ska du nog se över vad du äter. Om du är så trött är det för lite kolhydrater och proteiner. Det blir obalans och kroppen tar det fettet den behöver på fel ställe. Nu lite fokus på din mamma: Jag har åkt halvvasan idag! 4,5 mil på 4 tim och 56 min. Susanne gjorde jätte bra ifrån sig, hon åkte på endast 4 timmar. Hon hälsar till dig. Kram på dig.

Anonym sa...

Hejsan Sandra!Kan du hjälpa mig med att få ordning på ditt paket som jag skickade den 7/2 Det borde kommit fram nu. Det vat ju din bok det gäller. Sedan fick vi tillbaka ett paket som vi skickat till dig i september Det var block och pärmar i paketet.Detta paketet fick vi lösa ut med 200 kr.Så lycka till med detta.



Många kramar från mormor och morfar.

Skicka en kommentar