En dag kvar!!

Imorgon är sista dagen innan tentan! Är halvt svimfärdig av all nervositet! De som redan gjort tentan har olika åsikter om den, vissa anser att den är otroligt svår, andra tycker att det var för lätt. Det hänger ju mycket på vilka frågor man får också. Tentan kommer bestå av två delar. En muntlig del och en skriftlig. Det är den muntliga delen som har rört upp den allmänna skräcken inför just denna tentan då man ska ställas framför sex lärare och svara på ett antal frågor. Man är ju så rädd att få en fråga man inte kan svara på! Då dör jag. Skulle vara så typiskt om jag fick någon dum fråga om foten som jag inte har läst på så överdrivet mycket tex.
Idag träffades vi några tjejer som ska göra tentan på torsdag och pluggade som galningar. Från 14.00 till 21.30 satt vi och nötade in allt vi kunde. Det känns fortfarande som att jag har tusen saker kvar att banka in :( Paniiiikkk!!!
Här kommer lite bilder från vår lilla studiestund:


Här står jag och Mikaela lutade över gray's anatomy bl.a.


Glada och entusiastiska satte vi igång att studera. (Sofias ansikte är förövrigt censurerat för att hon var osminkad och inte ville vara med på bild^^)


Kaffe är min drog! HUR skulle jag någonsin klara mig utan det! Har druckit tre koppar bara idag. I kombination med allt för lite mat kan man ibland känna sig som en frenetisk ekorre.
Efter fem timmar ville jag dock inte vara med mer. Hjärnan kändes som en slapp gelèbit. Om jag får höra talas om ett enda muskelfäste under lovet spyr jag!

Japp, precis så här känns det! :D På gränsen till galenskap. Vilken enorm lättnad det kommer bli på fredag! Ni anar inte. Känslan av att vara ledig..... Men nu finns det ingen tid för att drömma. Under natten ska jag repetera hjärtat och lungorna.

Jag klarade biokemin!
Och med det har jag besegrat min värsta fiende. Kursen är nu avklarad och jag gick ut med en 6:a! Första gången jag var på biokemin kommer jag ihåg att jag tänkte "om jag klarar denna kursen klarar jag allt" Så det känns otroligt stort. Fick ett bra resultat på sluttentan men har gjort ca 3 prov som har gått ganska dåligt så det sänkte snittbetyget en del. Men lika glad för det är jag! Jag har klarat av alla mina tentor med 7 i snitt utom informatics! Den ska jag göra om i juni :( Fick bara en fyra.
För övrigt åker jag till bucharest nu på torsdagkväll. Ska träffa några vänner där och förhoppningsvis lära mig lite rumänska då alla är rumäner =)) Det ska bli jättespännande! Sedan kommer Veronica ner den 17:e. Kan inte vänta! Det kommer bli ett underbart lov.

Sist men inte minst: Här är ännu en älskling!



Detta är mitt bästa inköp någonsin! En ergonomisk datorstol! Aka spelstolen! Satt framför datorn på en köksstol innan men ryggen sa ifrån:) Alltid kul med tillökning i familjen. Nej jäklar vad långt detta inlägget blev nudå. Jaja hoppas att alla har det bra. Tänk på mig på torsdag morgon är ni gulliga. Massa trötta kramar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar