Tick tack..

Vid det här laget vet nog alla som läser min blogg att det viktigaste datumet i mitt liv just nu är 2009-02-12, då är det anatomitenta! Det är precis 8 dagar kvar. Känns dock som en droppe i havet, hur ska all kunskap få plats i mitt lilla huvud!? Att få en 10:a på tentan ska tydligen vara nära intill omöjligt så det vågar jag knappt drömma om. Jag skulle gråta av lycka för en åtta som det känns nu, men jag vill inte ha någon sunkig sjua eller lägre! Jag har svajat mellan 7 och 9 i anatomin länge nog nu och jag planerar att höja ribban lite.
Idag höll jag dock på att bryta ihop! Det har varit ett par riktigt jobbiga dagar. Min älskling är nämligen väldigt sjuk :( Vi har febrilt försökt ta reda på vad felet är men utan resultat. Men i morse gjorde jag äntligen upptäckten! Min baby behöver nytt nätaggregat! När jag satt och lirkade i datorn denna morgonen hittade jag äntligen källan till allt krångel jag har haft med den det senaste. Inte nog med att skärmen har flimmrat och datorn helt sonika stängt av sig, den luktar dessutom bränt. Jag var övertygad om att grafikkortet höll på att ryka men det visade sig att mitt nätaggregat är för dåligt för mitt oerhört strömkrävande grafikkort :D Delar av det hade tillochmed smält! :S Stackars älskade dator! Blir till att köpa ett nytt nätaggregat asap.


Det gör ont att se den i så dåligt skick, den är bara 2 år gammal! :/ Får hoppas att nya datordelar är relativt billiga här i Rumänien.

*

Här kommer lite blandat från dagarna som gått:

Våran snälla lärare höll en privatlektion för våran grupp på måndagen och det var mycket behövligt, inte minst för att man får ta bilder man kan öva på hemma. Kändes nödvändigt att censurera, det är ingen vacker syn för känsliga läsare.

Här står jag och håller i människans största ben! Kan ni gissa vilket? 3, 2, 1, 0...lårbenet! Hehe, fast nu när jag tittar på det blir jag osäker på om det inte är smalbenet... (lol)




Senare på kvällen firade vi Christoffers födelsedag på mysiga Baracca. Jag och Sandra satt vid "tjejbordet" och hade lika trevligt som vanligt :D
Åter till anatomin! Hoppas alla mår bra och tack för att ni tittade in! Nästa gång jag skriver blir nog den 12:e. Om tentan gick okej vill säga, går den dåligt tänker jag dra något gammalt över mig och spendera hela lovet instängd i mitt rum! Hemska tanke!
Kram!

3 kommentarer:

ionatan sa...

I samband med makt .... det är mycket lätt och ännu billigare ... gå och få en dator butiken ... och framgång i tentor (förlåt för grammatiska misstag ... Jag är från Rumänien)

Anonym sa...

Din älskling är sjuk? Ola? Har Ola grafikkort i sig? Vad är nätaggregat för sjukdom? Prata svenska alex!!

(haha, tack för bilden på din "älskling"...nu fattar jag!)

Anonym sa...

neej inte cencurerat:P

Skicka en kommentar