Borta bra men hemma bäst

Ska börja med att tacka alla för de fina kommentarerna! Blir så glad när folk skriver. Kram på er alla!
Är hemma igen från Bukarest, är helt utmattad efter de intensiva dagarna som varit. Vi har varit i Brashov, sett Draculas slott, varit uppe bland bergen och sista dagen fick jag en guidad tur i Bukarest, eller mer en historielektion kan man säga :D Om 8 timmar kommer Veronica. Stackarn har ingen mobil som funkar utomlands så jag sitter och biter på naglarna och hoppas att allt går bra. Just nu letar hon efter en buss jag bokat åt henne i Budapest, jag hoppas verkligen att allt går vägen...


Här kommer lite bilder från min lilla semester.



Brashov var helt underbart! Så vackert med de höga bergen som omger staden. området runt Draculas slott är tydligen en populär semesterort för turister, iallafall för alla som gillar att åka skidor.


Staden är lite gammaldags och väldigt charmig. Längst upp på berget står det "Brashov", precis som bokstäverna på berget i hollywood ^^

Fanns massor av fina restauranger överallt. Tyckte det var roligt hur somrig denna restaurangen var i kontrast med julstämningen utomhus. Snöade hela tiden.

Mums!





Här är det mysiga hostelet vi övernattade på.

Nästa dag bar det av till Draculas slott. Backen upp till slottet var så brant och hal att man åkte baklänges rakt ner om man inte höll i sig :D
Tog ett foto på den vackra utsikten från ett av tornen i slottet. Man måste älska snölandskap.


Här har vi Draculas säng. Man fick egentligen inte fota inne i slottet men det gjorde jag ändå! :O


Sista dagen var det rundtur i Bukarest som gällde. Såg massa vackra byggnader och monument. Det är en fin stad men jag tycker nog att Cluj är bättre. Känslan över Bukarest är liksom så grå. Svårt att förklara =)



Det är ganska välkänt att jag hatar att röra på mig, så efter 3 dagar av konstant kringvandrig höll jag på att stupa :D Det var en intressant och nyttig semester för mig.

Nu får vi hoppas att Veronica hör av sig snart. Blir så nervös när man inte kan ringa varandra. Ha det så bra allihopa! Kram!



1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vackert det är! Blir så stolt över dig när du har vandrat. Då kanske du orkar vandra lite med din mamma när hon kommer i april. Kram Mamma

Skicka en kommentar