Äntligen är det här! Det största i sitt slag. Det absolut mest spektakulära i sin tid. Det absolut bästa datorspelet någonsin har äntligen fått en tredje uppföljare.Jag pratar såklart om Fallout 3! Jag har varit ett stort fan av Fallout sedan det kom ut år 1997. Fallout tre görs dock av ett helt annat företag vilket är både oroande och spännande. Att lyckas hålla upp den standarden som de två första spelen höll blir svårt. Rent grafikmässigt är fallout 3 ett mästerverk men att lyckas med en bra story är något helt annat.Jag är nästan säker på att fallout var det första spelet som hade en storyline som ändrades beroende på val man gör i spelet. Man kan vara ond eller god eller god eller varför inte både och? Jag spelade Fallout 2 ca 16 ggr om innan det började bli tjatigt. Jaja jag är en nörd... ^^

Fallot handlar om världen i framtiden då människan har fallit offer för sin egen uppfinning, atombomben. Jorden är nästan helt ödelagd efter atombombskrig och människorna tvingas leva i valv under jorden. Flera generationer senare tar sig människorna tillbaka upp till jordytan till en värld de inte känner till.
Håller alla tummarna för Fallout 3. Ska spela det ikväll. Här kommer en trailer och lite bilder:



1 kommentarer:

Mamma sa...

Saknar dig gumman

Skicka en kommentar