Idag var första dagen på universitet. Det var sjukt spännande. Det kändes ungefär som när man var sju år gammal och skulle börja skolan, man hade liksom bara upplevt dagis och nu skulle man kastas ut i något större ^^



Jag fick för första gången i mitt liv se en död människa. Tre döda människor för att vara exakt. Jag visste inte vad jag skulle vänta mig när jag steg in i rummet men jag tror inte man kan vara riktigt förberedd på att se ett lik för första gången. Men när några sekunder av fasa lagt sig kände jag ett lugn jag inte upplevt innan. Det är liksom en frid över en människa utan själ. Det är svårt att förklara och det låter säkert kufiskt men precis så kändes det att granska en död människa på nära håll.
Liken var nydöda och var därför i ett tillstånd av likstelhet dvs en stelhet i hela kroppen som uppstår då muskelcellerna får syrebrist. Det ser ganska läskigt ut eftersom ansiktet blir förvridet och likaså kroppen. Likstelheten släpper dock efter ca 14 timmar efter döden.



Vi har ett ganska tight schema med mycket anatomi och biokemi. Det ska bli så roligt att börja labba och lära sig allt om människans uppbyggnad. Idag köpte vi labbrockar och mössor. Alla går omkring och ser ut som kirurger, kort på detta kommer i nästa inlägg (=
Kvällen avslutades med att jag bar hem världens sötaste lilla kattunge. Kanske har fått skabb och all möjlig skit men det var det värt. Stackarn var helt skräckslagen och skulle just springa ut i vägen när jag fångade upp den. En sån fin kattunge har jag nästan aldrig sett. :( Den somnade i min sjal när jag bar hem den och sedan fick den mjölk och massa tonfisk. Någon borde verkligen investera i att öppna ställen där de tar emot övergivna djur. Finns alldeles för många här fattar inte att ingen gör något!



Ska passa på att säga att ibland måste man klicka några gånger på inläggen för att se alla bilderna jag lagt upp. Blir lite underliga inlägg om man inte ser bilderna i många fall.



Sist men inte minst lite bilder på min älskling, Mitt hjärta, mitt största intresse bredvid skolan:





Är imba som ni ser xD Har många karaktärer men kör mest på denna. Godnatt skriv gärna kommentarer. Alltid trevligt. Buh-bye

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ser framemot att få se bilder på er med rockarna! Du kanske ska förklara varför de döda männinskorna var där. Låter som en mycket grotesk skola annars.//Mamma

Anonym sa...

Jag spelar WOW faan va imbah att tjejer spelar ända jag kan säga....!
whoppi på twilight hammer
HORDE!

Skicka en kommentar