Cluj-Napoca



Den 29:e September kör skolan igång. Det känns både spännande och skrämmande. Jag vet inte alls om jag har det som krävs för att klara av en sådan tung utbildning. Men klarar jag inte detta vet jag inte hur det ska gå. Man har ju hört en del skräckhistorier om medicinutbildningen. Jag har dock allt att förlora om jag inte klarar det. Inte minst ekonomiskt. Jag är väldigt nervös... Men jag antar att det är så här man ska känna inför alla stora val här i livet.

Här kommer lite bilder på staden jag bor i:







Cluj-Napoca är charmigt. Lite Italienkänsla när det är varmt. Jag försöker lära mig språket eftersom väldigt få pratar engelska här. Språk är något jag alltid haft lätt för men Rumänska är en utmaning. Rumänska är det språk som är närmast Latin. Det blir två flugor i en smäll eftersom jag ska studera medicin och därför en hel del latin (=

Önska mig lycka till!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar