En fattig student






Ja här står jag på morgonkvisten och hänger upp tvätt. Underbara studentliv. Det har sina för och nackdelar.... Tur är dock att maten är så billig så man kan laga stora måltider och frysa in för under 25 kronor(!). Jag börjar trivas bra här i Rumänien men jag saknar ett fungerande hem. Diskbänken läcker, tvättmaskinen funkar inte som den ska, man måste torka kläder på en tvättlina som går genom lägenheten och det är svinkallt inomhus hela tiden. Men det blir en nyttig erfarenhet till senare.
Det blev inte mycket utgång igår. Vi var på en hemmafest med andra medicinare istället. Vi är alla lika spända inför skolstarten som sker om en vecka och ingen vet riktigt vad man ska vänta sig. Här är några utav medicinarna och tandläkarna:

Håll tummarna för oss!

3 kommentarer:

Mormor sa...

Hej Sandra!
Vi försöker lägga upp ett konto för att kunna blogga med dig. Vi får se om det lyckas.

Hälsar Mormor och Morfar

Mormor sa...

Hejsan Sandra!


Det första brevet kom aldrig iväg,men nu tror jag att det skall gå bättre. Vi tycker att det är så roligt att ni har anpassat er så bra. Det som är mest spännande just nu, är väl hur det kommer att bli i skolan.Cluj Napaca verkar vara en mysig stad. Så lycka till än en gång.


Hoppas vi kan fortsätt med detta


Hälsningar morfar och mormor

Hälsa Ola och Staffan.

Mamma sa...

Nu testar jag efter hundrade gången att försöka lägga in en kommentar. Hoppas det fungerar nu.

Skicka en kommentar