Min tionde tentaperiod

Detta är min tionde tentaperiod i mitt liv. Insåg just det. Kan inte fatta att man känner likadant varje gång. "varför pluggade jag inte mer under terminen/modulen?" "varför har jag inte utvecklat ett bättre sätt att memorera på?" "varför lär jag mig aldrig?" osv osv. Samma klagosång varje gång. 

Men det går åt rätt håll. Jag har läst och repeterat och sammanfattat i god tid innan tentan denna gången. Det är småsaker så som portfolio som ska sättas ihop nu i sista minuten. 

Det blir nog inte tior i allt så som jag hade hoppats denna modulen men nu känns det som om jag skulle kunna klara av det till nästa modul. Jag blir sakta men säkert bättre på att planera mina studier. Usch, nu slutar jag skriva innan jag kommer på att det kanske är för att jag håller på att bli gammal...

Ska bli skönt när tentaperioden är över! Glömmer alltid hur tradigt det är att gå upp tidigt och repetera samma saker dag ut och dag in under tentaperioderna. Man vill verkligen inte se böckerna mer i flera veckor efter tentorna.

Men nu kör jag på. Läsa läsa läsa! Repetera tills ögonen blöder! 


(det räcker inte med en kaffekopp)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar