Press

Idag är en sådan dag då jag undrar varför jag gav mig in i detta. Tentan idag var extremt påfrestande. Jag väntade på min tur i fyra timmar innan jag fick komma in och bli förhörd av läraren. Och vilket förhör. Jag vet inte om det var min utmattning eller hans sätt att ställa frågorna som gjorde det så svårt. Jag var väldigt säker på mig själv innan. Jag har studerat mycket och jag vet att jag har koll. Men det gick inte bra och han var den typen av professor som gillar att understryka att man gör dåligt ifrån sig. "jag förväntade mig mer av dig Alexandra" "Ni studenter tror att detta är en lekskola" "Hur ska du någonsin bli läkare om du inte kan studera!?" osv. Känner mig helt nedbruten. Jag kan inte minnas sist en tenta gick så dåligt... Jag fick inte ett jättelågt betyg, det blev en åtta, men det var känslan av att bli förnedrad som sitter i fortfarande. Jag var så trött och sliten och jag förstår fortfarande inte exakt vad han ville ha svar på.

Denna tentaperioden är en mardröm, och nästa modul ska bli likadan säger de nu. Jag vet inte vart jag ska hitta styrkan. Det är sista delen av tentan imorgon och jag är för trött för att ens förstå vad jag läser. Det får räcka nu. Sömnberövad, förnedrad och totalt sönderstressad. Det är ironiskt att man studerar för att rädda liv så ska man ha ihjäl sig själv i processen...

5 kommentarer:

KajJ sa...

Ge dig inte för sådana fasoner av lärarna (eller vad han är). Du kan mer än du tror när det gäller, det ska du se när du kommer ut i verkligheten. Upp med huvudet och gå vidare.
Tycker Mormor och Morfar.

Anonym sa...

Gumman, fick du en 8 i betyg ska du som du säger vara mer än nöjd. Du är snart i mål. Sommaren har ju löst sig i alla fall. Yoda och jag är jätteglada! Stor kram

Alexandra sa...

Tack för de fina orden familjen! Det värmer i hjärtat ska ni veta.

blåklint sa...

Vet du vad det här handlar bara om hans egna osäkerhet, herre gud du fick en 8 det är ju ett högt betyg. Du är så kunnig och duktig att han i sin egen osäkerhet försöker häva sig för att han känner sig hotad av dig, och passar på att trycka ner dig. (har varit med om det också, även min mamma i Sverige med en studierektor som kränkte henne och sa till henne att hon är så dum så att det aldrig kommer att bli något av henne ! ha så fel han hade! herre gud vilken intellektuell idiot, här hade man trott att akademiker skulle ha LITE förnuft...men uppenbarligen inte...huvudet upp och gå rak i ryggen med stolthet i blicken...

Anonym sa...

Alexandra!
Det där ska du inte fästa nån vikt vid. Det var precis likadant under mina studier. om det nu är nån tröst. Man kan nog förklara det med att det är ett sätt att pressa studenterna att prestera lite till ,oavsett hur bra det de facto gick. Det är lite så det är att vara student. Ibland känner man sig som en slagpåse och under isen av all press. Men låt det inte fastna se det för vad det är. Jobba på sista biten det går ju så bra för dig nu!
Kalleri13

Skicka en kommentar