Äntligen lov!

Det är så skönt att det äntligen blivit lov! Det är så lugnt och tyst. Jag har städat undan alla böcker och block. Jag tänker inte ens titta på dem innan skolan börjar. Jag försöker fokusera på att komma igång med träningen igen men det går segt. Jag har mest sovit tills nu.

Jag har fortfarande inte fått betyget från den sista tentan i gastroenterologi. Det borde komma vilken dag som helst. Jag hoppas på en tia. Då har jag ökat mitt snitt ännu ett snäpp närmre stipendium.

Nu börjar snart modul tre. Vi kommer läsa endokrinologi (kroppens olika hormon och dess funktioner) Oftalmologi (läran om ögat) Hematologi (läran om blod) och en egen kurs om diabetes.

Denna gången är jag mer motiverad än någonsin att studera riktigt hårt. Att få stipendium är min morot. Mitt ljus i horisonten. Det skulle göra så stor skillnad. Pengarna jag kommer tjäna ihop i sommar plus ett stipendium skulle kunna bära mig nästan ett helt år här nere. Jag känner att jag har vad som krävs för att kunna studera så mycket som det behövs.

Här är lite bilder från dagarna som gått:



I fredags var det stor fest. En vän till mig hade bokat bord på ett hotell en bit från Cluj. Vi hade jätteroligt. Det var konstigt att umgås med så mycket folk igen efter att ha suttit inne så mycket. Senare på kvällen gick jag ut och dansade med en rumänsk tjejkompis. Det var välbehövt kan jag lova. Vi dansade utan paus till klockan 05 på morgonen.



Annars har jag som sagt mest sovit. Jag har njutit av att kunna spela en del också som ni ser. Det var längesedan nu. Jag njuter verkligen av bra spel. Det är mitt sätt att koppla av. Stänga av världen för en stund.

Men nu är det dags att ta tag i träningen igen. Gymmet ligger bara 5 min bort så jag har inga ursäkter längre. Det är bara att göra. Ska bli skönt att inte känna mig som en soffpotatis.

Jag vill passa på att tacka för era fina kommentarer också. Det var många som uppmuntrade mig under mina mörka dagar under tentaperioden. Tack ska ni ha!

Tack för att ni kikade in.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar