Första modulen klar!

Då var helgen äntligen här! Jag ligger i sängen och skriver fast klockan är 15.00 men det spelar ingen roll. Det finns inga måsten idag. Tiden står still för mig. Att få slappa efter en tentastorm är det skönaste som finns. Man uppskattar aldrig fritid på samma sätt i vanliga fall.

Det gick jättebra denna modulen. Jag kämpade ganska hårt och de sista dagarna höll jag på att slita av mitt hår som vanligt men det gav resultat. Båda de muntliga tentorna satte jag högsta betyg i och ca 95 av 100 frågor på den teoretiska tentan. Så skönt med lön för mödan!

Funderar på att beställa hem pizza och äta den i sängen medan jag tittar på film. Det blir det mest kreativa jag gör idag. På måndag börjar nästa modul med mycket farmakologi så jag behöver vila upp mig så gott jag kan.

Just nu känns livet ganska fantastiskt!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad skönt att det har gått så bra gumman. Nu får jag snart se dig igen. Kram

André sa...

Hej Alexandra!
Ville bara säga att jag började läsa din blogg idag och jag älskar den redan, du har gett mig en inblick om hur läkarutbildningen verkligen är och jag måste bara säga att du är så grym på att uttrycka dina inre känslor! :)

Själv går jag på IB-programmet i IHGR (Göteborgs internationella gymnasium) och jag funderar på att ha ett rumänskt universitet som ett alternativ då jag redan läser gymnasiet på engelska.

Återigen, skit grym blogg; gött moss! :)

Lycka till med allting,
- André

blåklint sa...

Ett enormt stort grattis, du har kämpat hårt och fått en fin belöning för mödan, hur stort är stipendiet som du siktar mot min inspirations och motivationskälla ?

Skicka en kommentar