Flyt

Det har gått jättebra hittills! I tisdags fick jag en tia på första deltentan och idag kändes det jättebra på teorin. Tror jag satte runt 95 frågor av 100. Nu är det snart över! Bara den muntliga delen kvar nu på fredag sedan är det äntligen helg! Bara lite till. Jag har läst mycket om tjocktarmscancer, cancer i största allmänhet i buken. Magsår, mycket magsår och dess komplikationer. Leverpatologi av alla möjliga slag. Och mycket om akut bukkörtelinflammation. Det är det jag fokuserat mest på. De är noga att vi kan både palleativa och kirurgiska behandlingar. Posoperativa och preoperativa åtgärder. Det har varit intressant att få lära mig så mycket nytt men nu börjar det krypa i mig. Måste få komma ut ur lägenheten och göra något annat! Har suttit och läst i en evighet. Men det är inte färdigt ännu. Ska läsa och repetera varje vaken timma innan tentan. Det är inte bara för att det känns fantastiskt att få högsta betyg som jag kämpar mer än någonsin, det är också för att jag verkligen behöver få stipendium. Det hade gjort stor skillnad för mina sista två år. Jag måste få högsta betyg. I allt!

Önska mig lycka till på fredag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Alexandra

Anonym sa...

Nu är det fredag kväll, hann inte önska lycka till men det har säkert gått bra. Du är jätteduktig! Elizabeth, då-och-då-läsare.

Anonym sa...

Lycka till !! Du en kämpe, en "dunderwomen" och förebild för alla. Signerad: en mamma

Skicka en kommentar