Sommarlov!

Jag är äntligen hemma! Det har varit en fruktansvärd hemresa! Jag har aldrig varit med om något liknande. Dagen innan jag åkte upptäckte jag att mitt pass gått ut. Jag åkte ändå till Budapest och hoppades att det skulle gå ändå. Det var dumt...

Jag kom fram till Budapests flygplats men där var det tvärstopp. 2 timmar innan mitt flyg skulle gå fick jag åka till svenska ambassaden som låg ca 40 min från flygplatsen. Där fixade de ett provisoriskt pass till mig varpå jag åkte tillbaka till flygplatsen i ilfart. Jag missade mitt plan på minuten.

Jag blev tillsagd att inget plan skulle gå till Göteborg inom två dagar vilket gjorde att jag bröt ihop på plats. Det var lite mycket på samma gång. Tillslut lyckades de skaka fram ett flyg till Malmö samma kväll. Runt 23.00 stod jag på malmös central och lyckades tack och lova hitta en nattbuss som tog mig till Göteborgs central. Allt som allt tog resan ett dygn. Ett långt plågsamt dygn. Jag har sällan haft så mycket ångest. Jag förbannade mig själv och min oförmåga att ha framförhållning varje minut av den resan.

Men nu är jag tack och lov hemma med familjen och kan slappna av. Jag har blivit väl omhändetagen och umgåtts med alla bröderna och fått krama om min älskade hund! Det värmer i hjärtat att få se alla igen.

På måndag börjar jag äntligen jobba. Det är jättespännande! Men också nervöst. Jag undrar vad som kommer krävas utav mig. Jag hoppas jag hinner bli frisk tills på måndag.


Här kommer lite bilder från dagarna som gått:





Yodagrisen har det så bra. Mamma tar med honom ut i naturen på långa skogspromenader nästan dagligen och de sover ofta ute i skogen. Han lever alla hundars dröm. Min fina hårboll.




Jag och mina älskade "lille"bröder! De lyckas få mig med mina 1,80 cm att se liten ut. Svårt att tänka sig att jag bar runt på dem en gång i tiden.


Här är en liten del av familjen. Det var en underbar dag. Det är en så konstig känsla att gå från ensam och nästan totalt isolerad till att vara omgiven av nära och kära. Fantastisk känsla.

Nu ska jag kasta mig i säng. Jag hoppas att mammas örtte och nyttiga mat ska hjälpa mig att tillfriskna nu. Tack för att ni kikade in!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar