Första dagen på jobbet



Var tvungen att smyga till mig ett kort idag innan jag började jobba. Jag kan knappt tro att det är sant att jag faktiskt jobbar på ett sjukhus och jag vet att min familj känner likadant :) Men det är sant! Idag började jag på mitt första riktiga jobb inom vården!

Dagen har flygit iväg och jag har redan mött en del med och motgångar. Jag känner att mina kunskaper räcker till utan problem. Jag förstår allting och ingen behöver tex förklara varför man ger patienterna ett visst läkemedel eller vad som ska göras om blodsocker/blodtryck blir för lågt eller för högt. Teorin är det inget fel på efter 3 år på läkarlinjen. Det är värre med det praktiska. Alla maskiner ser annorlunda ut från det jag är van vid. Jag måste lära mig allt igen vilket är frustrerande eftersom jag känner att jag vill vara en tillgång och inte en börda.

Jag hoppas kunna lära mig allt fort så att det flyter på och jag kan ta ännu mer pass. Jag vill verkligen jobba varje sekund jag kan av denna sommaren.

Jag har redan fått vara med om så mycket och det är bara första dagen. Längtar så tills imorgon när jag ska tillbaka igen.

Jag går upp 05.00 för att hinna med bussen på morgonen sedan jobbar jag till fyra. Så ser det ut hela veckorna och ibland jobbar jag helgerna också. Jag hoppas jag blir frisk snart för idag blev det lite mycket den sista timmen idag. Bara jag får tillbaka hälsan så kommer det nog inte bli så jobbigt att gå upp så tidigt.

Nu ska jag slänga i mig lite mat innan jag börjar repetera allt jag lärt mig idag. Sedan är det redan läggdags.

Det känns så otroligt stort att äntligen ha ett jobb!


1 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande! Vilken typ av tjänst har du?
Skall själv snart över till distrikt, och det kommer kännas som att böjra "på nytt" igen. Man får uppleva måna såna dagar i det här yrket. Det är en förmån - oftast :)

Underläkaren

Skicka en kommentar